اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی آذربایجان غربی در این خصوص اظهار داشت: احداث مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی در محل مدیریت پارک ملی دریاچه ارومیه واقع در رشکان در راستای جبران کاهش جمعیت در جزیره اشک انجام می شود که در سه فاز اجرا می‌شود.

حجت‌ جباری در حاشیه بازدید از این مرکز اظهار کرد: این مرکز در  بیش از ۶ هکتار مساحت در سه فاز عملیاتی از بهار سال گذشته در حال احداث است که تاکنون در حدود ۷ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

 او اضافه کرد: بخش‌های مختلف این طرح زیست محیطی شامل احداث قرنطینه و محل استاندارد جهت نگهداری گوزن زرد در دو بخش سه هکتاری است که محل قرنطینه در مساحت ۱۶۰۰ مترمربع به اتمام رسیده که در حال بهره برداری است و فاز دوم طرح که یک بخش سه هکتاری است طی روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد.

جباری همچنین اظهار داشت: با تولد یک گوساله گوزن در رشکان، جمعیت فعلی این گونه در  محل به پنج راس رسیده که با اتمام پروژه مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی در این مرکز، اقدامات لازم برای انتقال تعداد بیشتری گوزن از جزیره اشک و همچنین زیستگاه‌های خارج استان عملی خواهد شد .

امروز، معاون محیط زیست دریایی و تالابهای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی که در مرکز مدیریت پارک ملی دریاچه ارومیه واقع در رشکان در حال احداث است بازدید و توصیه‌های لازم را برای تسریع در روند تکمیل این پروژه مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست