اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رییس شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری ۲ ارومیه گفت: زندانی محکوم به حبس در شهرستان ارومیه با حکم جایگزین حبس مکلف به پاکسازی پارک ملی دریاچه ارومیه شد.

 محسن مرادی اوجقاز اظهار داشت: متهم مکلف به پاکسازی منطقه پارک ملی دریاچه ارومیه، تهیه و پخش علوفه و گندم برای حیات وحش با توجه به کمبود بارندگی، تهیه و نصب تابلوی روان در ورودی شهر به منظور نمایش شعارهای زیست محیطی شده است.

او ادامه داد: همچنین تهیه چند دستگاه دوچرخه و تحویل به شهرداری جهت کمک به کم شدن آلودگی هوا نیز جایگزین حکم حبس شده است.

رییس شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری ۲ ارومیه تاکید کرد: صدور مجازات‌های جایگزین حبس را برای متهمینی که سابقه کیفری ندارند و جرایم کم اهمیتی که امنیت جامعه و شهروندان را به مخاطره نمی اندازد با رویکرد اصلاحی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به کار می‌رود.

مجازات‌های جایگزین حبس و محکوم کردن مجرمان به خدمات عام المنفعه مهمترین دستاورد قانون جدید مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ است.

آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی در شهریور ۱۳۹۳ به تصویب هیات وزیران رسید و بر اساس ماده ۲ آن، خدمات عمومی رایگان در ۶ دسته امور آموزشی، بهداشتی، فنی حرفه‌ای، خدماتی، کارگری و کشاورزی تقسیم بندی شد که هر کدام از این دسته ها چندین مورد را شامل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست