اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

جوان پرس : نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار برخی اخبار در مورد جذب بودجه به نقل از وی در برخی از رسانه های استانی، گفت: هیچ کوتاهی در مورد جذب بودجه متوجه مسوولان آذربایجان غربی نیست.

شهروز برزگر کلشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شیطنت های رسانه ای در خصوص انتشار این خبر انتقاد کرد و افزود: در جلسه روز گذشته کمیته برنامه ریزی شهرستان بر لزوم توجه پایتخت نشین ها نسبت به اختصاص به موقع اعتبارات استانی تاکید کردم.

وی با تاکید بر اینکه مخاطب سخنانش مسوولان کشوری بوده است، افزود: این مسوولان باید بودجه های استانی را در سریع ترین زمان ممکن اختصاص دهند تا مدیران استان در این خصوص دغدغه ای نداشته باشند.

وی اضافه کرد: مهمترین کار مدیران استان پخش مناسب و عادلانه بودجه ابلاغی و تخصیص یافته بین شهرستان ها و دستگاه های اجرایی است.

یک منبع نزدیک به نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مسوولان استانی طی سال های اخیر در جذب اعتبارات بسیار موفق عمل کرده اند و «برزگر کلشانی» نیز بر این امر توجه کافی دارد.

این خبر با تیتر «بودجه‌های مربوط به آذربایجان‌غربی با کوتاهی مسوولانی استانی تخصیص نمی‌یابد» در یکی از رسانه های استان منتشر شد که واکنش هایی را به دنبال داشت.

 

** خط اعتباری ویژه هدیه دولت به مردم استان

تدبیر دولت تدبیر برای ارتقای شاخص های توسعه آذربایجان غربی از طریق تخصیص اعتبارات ویژه، بارقه امید را در دل مردم آگاه این استان زنده کرده است؛ مطالبه دیرینه ای که با افزایش ۸٫۵ برابری اعتبارات عمرانی استان به نتیجه می رسد و آثار درخشان آن در افق سال های پیش رو سوسو می زند.

آذربایجان غربی در زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید از استان های محروم کشور به شمار می رفت و بررسی شاخص های توسعه در زمینه های بهداشت و درمان، درآمد سرانه، فضای آموزشی و غیره نیز گویای این محرومیت بود اما خط اعتباری ویژه دولت با وجود تنگنای مالی، بسیاری از آنها را در زمان حاضر ارتقا داده است.

در حالی که اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم به ۲ هزار میلیارد ریال هم نمی رسید و میزان تخصیص آن هم بسیار کمتر از میزان ابلاغ بود، در سال جاری افزون بر ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این استان اختصاص یافته است.

البته به گفته مسوولان استانی این رقم با اختصاص اعتبارهای ملی پیش بینی شده برای هزینه در آذربایجان غربی به بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال می رسد.

همچنین باید اعتبارات ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی سفر هفته جاری رییس جمهوری به آذربایجان غربی را نیز به این رقم اضافه کرد که در راستای توسعه عمرانی استان، بسیار قابل توجه به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست