اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : از ابتدای سال جاری تا کنون بر حسب اخبار منتشر شده از سوی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی حدود ۸۰۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این استان کشف و ضبط شده است که بیشترین فراوانی کشف متعلق به میاندوآب و بوکان است.

آذربایجان غربی، مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپاست، قاچاقچیان مواد مخدر همواره این مسیر را برای ترانزیت مواد به اروپا انتخاب می کنند به طوری که در یکسال گذشته بیش از ۱۵ تن  انواع مواد مخدر کشف و در این خصوص ۶۵۱ نفر قاچاقچی دستگیر شده است.

بنا بر اعلام فرمانده انتظامی استان، در سه ماهه نخست امسال نیز ۱۷۸ نفر از سوداگران‌ مرگ دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شده اند.

از ابتدای سال تا کنون فراوانی کشف تریاک در اغلب شهرهای استان مشهود بوده به نحوی که در این ایام حدود ۸۰۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این استان کشف و ضبط شده است.

بیشترین فراوانی کشف تریاک نیز متعلق به میاندوآب و بوکان است. دو شهرستانی که به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال به غرب کشور و نزدیکی به شهرهای مرزی، یکی از محل‌های گذر مواد مخدر به شهرهای عمقی کشور هستند.

در عملیات های کشف تریاک در استان، ۲۵ نفر از سوداگران مرگ در آذربایجان غربی دستگیر شدند و تعدادی نیز از محل متواری شدند که تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

عملیات های کشف تریاک در آذربایجان غربی نیز داستان های عجیب و غریبی دارد از جاسازی در محموله بار هندوانه گرفته تا مخفی کردن مواد در قطعات داخلی ماشین و یا آغشته کردن لباس به تریاک و بسته های پستی مشکوک حاوی ماده مخدر همه و همه راهکارهای سودا گران مرگ بوده که با تلاش نیروهای مبارزه با مواد مخدر خنثی شده است.

بار هنداونه حامل تریاک در بوکان و عملیات غافلگیرانه در مهاباد

در۲۷ فروردین ماه فرمانده انتظامی مهاباد از کشف یک محموله ۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر از نوع تریاک از یک دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد و گفت: یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در این محور به سمت ارومیه در حال تردد بود که توقیف و یک نفر متهم نیز در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

۲۸ فروردین نیز فرمانده انتظامی بوکان گفت: در یک عملیات پلیسی ۵۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک  در این شهرستان از بار هندوانه یک تریلر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر کشف و ضبط شد.

حیدری با بیان اینکه، سوداگران مرگ قصد داشتند این مقدار موادمخدر را در سطح شهرستان توزیع کنند افزود: ماموران پلیس تمام توان خود را بکار گرفته و با سوداگران مرگ مبارزه جدی و بی‌امانی را در پیش گرفته‌اند که در این عملیات چهار نفر دستگیر و ۲ دستگاه خودرو سورای و یک دستگاه تریلر نیز توقیف شد.

از جاسازی تریاک در خودروهای سواری تا توزیع مواد در خانه مجردی

جانشین فرماندهی انتظامی خوی ۲۱ اردیبهشت  گفت: با تلاش پلیس مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ۳  باند سوداگران مرگ در شهرستان خوی متلاشی و بیش از ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

او افزود: اعضای این باند قصد داشتند این مقدار مواد مخدر را با جاسازی در خودروهای سواری و کامیون از استانهای عمقی کشور و از راههای فرعی به آذربایجان غربی و شهرستان خوی انتقال داده و توزیع کنند که با تلاش ماموران پلیس مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشف و ضبط شد.

پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوی ادامه داد: در این زمینه ۱۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۳ دستگاه خودروی سواری و ۱ دستگاه کامیون نیز توقیف شد.

در عملیاتی دیگر، فرمانده انتظامی بوکان ۸ خرداد، از کشف و ضبط بیش از ۶ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک از توزیع‌کنندگان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: با اطلاع‌رسانی و همکاری شهروندان، یک باب خانه مجردی واقع در یکی از مناطق شهری که ساکنان آن در امر تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند، شناسایی شد.

او  ادامه داد: فعالیت این افراد موجبات نارضایتی ساکنان محل را فراهم کرده بود که با ورود پلیس به این مساله این افراد دستگیر و از این محل نیز ۶ کیلو و ۲۳۵ گرم ماده مخدر تریاک و برخی مشتقات آن و تعدادی از آلات و ادوات استعمال مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی بوکان گفت: در این زمینه ۲ نفر تهیه و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شهرستان شدند.

بسته پستی مشکوک در گمرک و جلیقه های آغشته به مواد!

ناظر گمرکات آذربایجان غربی. ۱۲ خرداد، از کشف چهار کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک توسط گمرک امانات پستی استان خبر داد و اظهارکرد: کارکنان گمرک امانات پستی آذربایجان غربی با رصد نامحسوس رفتار و عملکرد مراجعان و مشکوک شدن به عدم تناسب وزن یک بسته پستی و محتوای آن، پس از عبور مرسوله از گیت اشعه ایکس، اقدام به بررسی مجدد آن کردند که طی این بازرسی موفق به کشف مواد مخدر از نوع تریاک به وزن چهار کیلو و ۳۰۰ گرم شدند.

توحید آذربد ادامه داد: این محموله پس از کشف طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. قاچاقچیان مواد مخدر به منظور فریب مأمورین گمرک با اتکا به شیوه‌های نوین، اقدام به طراحی انواع جاسازی مختلف می‌کنند که کشف آن عملاً نیاز به دقت نظر و سطح بالای هوشیاری و دانش فنی دارد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه این میزان مواد مخدر با استفاده از روش آغشته کردن منسوجات و البسه ارسالی در حال قاچاق بود.

در عملیاتی دیگر سخنگوی گمرک ایران ۲۴ تیر ، از کشف ۱۳ عدد جلیقه آغشته به مواد مخدر در مرز بازرگان توسط فردی که قصد انتقال آن به ترکیه را داشت، کشف شد.

سید روح اله لطیفی اظهار داشت: یگان حفاظت گمرک جمهوری اسلامی، حین گشت زنی در درب ورودی گمرک بازرگان، به فردی که کیسه پلاستیکی بزرگی از جلیقه، دردست داشت مشکوک می‌شود. فرد مذکور به دفتر یگان حفاظت گمرک  برای بررسی بیشتر منتقل می شود و در بررسی‌های بعدی و با کمک مربیان سگ های موادیاب مشخص می‌شود، جلیقه‌های در دست این فرد، آغشته به مواد مخدر تریاک و شیره است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: پس از انجام تشریفات اداری،  متهم به همراه ۱۳ جلیقه به وزن۳۰ کیلوگرم تحویل ضابطان قضایی شد.

جاسازی مواد مخدر در قطعات یک دستگاه کامیون در مرز بازرگان

۲۲ تیر، سخنگوی گمرک ایران از کشف ۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و تریاک که به شکل ماهرانه‌ای در بلبرینگ و قطعات گیربکس یک دستگاه کامیونی جاسازی شده بود در مرز بازرگان خبر داد.

سید روح اله لطیفی بیان کرد: هنگام گشت زنی، نیرو‌های گارد حفاظت گمرک بازرگان به دو نفر با نام‌های (ن. ا) و (ع. ق) که در بین کامیون‌های در صف ورود به ترکیه با دو قطعه فلزی در حال تردد بودند، مشکوک شده و به واحد ایکس ری معرفی می‌شوند.

در بررسی ابتدایی کارشناسان با تجهیزات اولیه، به دلیل مهارت بالا در جاسازی مواد توسط سوداگران مرگ، به نتیجه قطعی وجود مواد در محموله نرسیدند تا اینکه قطعات موصوف، با دستگاه ایکس ری پالتی اسکن و با تأیید واحد مربیان سگ‌های مواد یاب، وجود مواد در این قطعات تأیید شد.

لطیفی ادامه داد: برای بررسی بیشتر، با حضور گارد حفاظت گمرک، این قطعات توسط تیم فنی برش داده شد و بیش از ۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین با لفاف کشف شد و تحویل مقام قضائی شد.

او اضافه کرد: ۴ کیلو و ۱۰۰ گرم از این مواد از نوع هروئین و ۵ کیلوگرم نیز تریاک بود که متهمین و مواد کشف شده و قطعات گیربکس پس از کشف طی صورتجلسه‌ای سریعاً تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۳۵۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک کرمان و آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اول مرداد از کشف ۳۵۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک با پلیس استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر اینکه فردی با یک دستگاه خودرو قصد انتقال مواد مخدر از شرق کشور به استان را دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

سردار مسعود خرم نیا افزود: طبق اطلاعات واصله فردی اقدام به بارگیری و جاسازی مواد مخدر از شهرستان کهنوج استان کرمان کرده و به سمت استان آذربایجان غربی در حرکت بود در تعامل اطلاعاتی انجام شده با پلیس استان کرمان خودروی مورد نظر در شهر کهنوج توقیف شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در بازرسی از خودروی ایسوزو مقدار ۳۵۰ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه جاسازی شده بود کشف و دو نفر متهم دستگیر و بعد از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند

کشف ۸۱ کیلوگرم تریاک  در بوکان و فرار قاچاقچیان از محل عملیات

چهارم مرداد محموله ایی از جنوب کشور به مقصد بوکان بارگیری شده بود که با همکاری، همراهی و اعلام شهروندان مبنی بر حمل موادمخدر در این محموله باری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بوکان موفق شد با انجام اقدامات پلیسی و هدایت عملیات یک دستگاه خودرو سواری سمند در یکی از جاده‌های فرعی بوکان را شناسایی و متوقف کند.

به گفته سرهنگ سلمان حیدری؛ قاچاقچیان به محض مشاهده پلیس خودرو را رها کرده و از محل متواری شدند که اطلاعات لازم برای دستگیری آنان به دست آمده است.

او افزود: در بررسی‌های فنی خودرو سمند ۸۱ کیلوگرم  مواد مخدر از نوع تریاک که به شکل ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد،فرمانده انتظامی بوکان گفت:در این راستا یک دستگاه خودرو سواری توقیف و پرونده  به مرجع قضایی ارجاع شد

طی عملیاتی دیگر در سلماس نیز ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در محل اختفای یک نفر قاچاقچی مواد کشف و و در این راستا یک نفر متهم هم  دستگیر شد

در مهاباد نیز فرمانده انتظامی مهاباد ۱۵ تیر ماه از توقیف خودروی شامل تریاک در محور میاندوآب نقده خبر داد و گفت: ماموران در بازرسی از خودروی متوقف شده یک‌کیلو و ۴۱۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

کشف محموله بزرگ ۱۵۷ کیوگرمی تریاک در میاندوآب

فرمانده انتظامی میاندوآب ۱۲ مرداد ماه با اشاره به عملیات مشترک مأموران مبارزه با مواد مخدر استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی در کشف موادمخدر، گفت: در این عملیات مشترک ۱۵۷ کیلو و ۳۷۰ گرم تریاک کشف و ضبط شد.

سرهنگ حسن شیخ‌نژاد اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان مبنی بر انتقال مواد مخدر توسط یک دستگاه کامیون و ۲ دستگاه خودرو سواری به سمت این استان مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با اشاره به اینکه با اقدامات خاص پلیسی و تبادل اطلاعات به موقع با پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، این خودروها در ورودی شهرستان میاندوآب شناسایی و توقیف شد، افزود: این محموله مواد مخدر از جنوب کشور بارگیری شده بود و قاچاقچیان قصد توزیع آن در این شهرستان و شهرهای همجوار را داشتند.

به گزارش کردپرس ؛ فرمانده انتظامی میاندوآب ادامه داد: در این خصوص سه دستگاه خودرو توقیف و ۶ نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست