اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرانجام پس از چند هفته رایزنی و بازی با افکار عمومی از سوی مدیران فوتبال و ورزش ایران، امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا سه تیم از ایران را به صورت قطعی از شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان قاره محروم کرد. جرایم دیگری هم در راه است

رسوایی و تقلب بزرگ فوتبال ایران در اعطای مجوزهای نادرست حرفه‌ای به باشگاه ‌های ایرانی افشا شد و نهاد ناظر بر فوتبال قاره آسیا، نمایندگان کشورمان را از حضور در رقابت‌های حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای از قطعی شدن محرومیت سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهرسیرجان از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ خبر داد.

به این ترتیب به بیش از دو دهه سند سازی غیرواقعی و فریب بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا پایان داده شد و فوتبال ایران بالاخره با کابوسی که سالها پیش باید با آن روبرو می‌شد، مواجه گردید.

مدیران ارشد ورزش و فوتبال ایران در کنار مسوولان کمیته بدوی و استیناف مجوز حرفه‌ای فوتبال کشورمان، طی دو هفته اخیر که نامه کنفدراسیون آسیا به فدراسیون ایران ابلاغ شده بود، در تلاش بودند تا با خبرسازی غیرواقعی و فریب افکارعمومی، قطعی شدن اخراج سرخابی‌ها را به تعویق بندازند و با افکارعمومی و رسانه‌ها بازی کنند اما این حذف از همان دو هفته قبل قطعی بود و قرار نبود هیچ معجزه خاصی رخ بدهد.

اقداماتی تکراری نظیر نامه وزیر ورزش به ای اف سی، سفر رئیس فدراسیون فوتبال به کوالالامپور برای دیدار مستقیم با شیخ سلمان و قول‌های کتبی و شفاهی و وعده‌های غیرعملی برای فرار از این واقعیت، هیچ تاثیری نداشت و اتفاقی که چندسال قبل باید می افتاد، سرانجام رقم خورد تا فوتبال آماتور ایران به خودش بیاید.

اینهمه شکایت و پرونده مطالباتی از باشگاه‌های ایرانی بخصوص پرسپولیس و استقلال، ارائه اسناد دروغین حق پخش تلویزیونی، مالکیت های مشترک و دولتی ۹۰درصد تیم‌های لیگ برتری ، نداشتن امکانات اختصاصی و زمین تمرین استاندارد و مالکیت مادی و معنوی بر حقوق حرفه‌ای هر باشگاه، مجموعه‌ای از دلایل مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اتخاذ این تصمیم بوده است.

در بیانیه AFC آمده است: کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مجوز حضور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان (هر سه باشگاه از ایران) به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای مطابق بند‌های ۱۴٫۴ و ۱۴٫۵ اساسنامه صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های، گرفته است.

کمیته مستقل کنترل AFC اعلام کرده که این سه باشگاه نتوانسته‌اند معیارهای ضروری (مطابق بند‌های ۳٫۱ و ۳٫۲ اساسنامه صدور مجوز برای باشگاه در AFC) را فراهم کنند و مطابق آن نباید اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ را داشته باشند. به علاوه این کمیته اعلام کرده که مدارک اضافی ارائه شده از سوی باشگاه گل گهرسیرجان را هم رد کرده است.

پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال برای بررسی و اقدام ارجاع داده شد.

بدین ترتیب سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ خواهند بود. پرسپولیس و استقلال دیگر نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها بودند که حذف شدند و گل‌گهر سیرجان نیز اگر چه سهمیه نداشت اما با توجه به اقدام برای کسب مجوز حرفه‌ای، می‌توانست جای پرسپولیس و استقلال به لیگ قهرمانان برود که ایراد در مدارک ارسالی و نقص مدارک، زمینه‌ساز حذف این تیم نیز شد.

جریمه های نقدی استقلال و پرسپولیس در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعی است و باید منتظر غرامت سنگین مالی این دو تیم دولتی ماند. زیان تازه‌ای که مدیریت نوع دولتی در کاسه ورزش و آبروی فوتبال ایران گذاشته است.

حالا باید دید آیا فوتبال و ورزش ایران به خودش خواهد آمد و از این اقدام قانونی ای‌اف‌سی به نفع اصلاح خود بهره خواهد جست یا اینکه به فریبکاری و فرافکنی ادامه خواهد داد و در به همین پاشنه خواهد چرخید.

نویسنده:پژمان حسین‌زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست