اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان غربی  از رهایی یک فرد محکوم به قصاص بعد از ۱۹ سال با رضایت اولیای دم مقتول در ارومیه خبر داد.

هادی صمدی گفت: پس از سپری شدن ۱۹ سال با پیگیری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه و هیات های سازشی ویژه استیذان قصاص با جلب رضایت از اولیای دم و گذشت ایشان ، یک پرونده قتل به سازش منجر شد و قاتل از چوبه دار نجات یافت.

او افزود: محکوم علیه این پرونده در خرداد ماه سال ۱۳۷۹ مرتکب قتل  عمدی شخصی به هویت مرحوم ( ز- الف) شده بود که در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ بازداشت و با تکمیل پرونده و درخواست قصاص از سوی اولیاء دم و ختم رسیدگی بوسیله دادگاه حکم قصاص نفس ایشان صادر و النهایه حکم قصاص صادره توسط یکی از شعب دیوان عالی کشور تایید شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری ادامه داد: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت شعب شورای حل اختلاف در پرونده های استیذان قصاص پرونده قتل عمدی موصوفبه شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویزه زندانیان ارومیه  جهت جلب رضایت از اولیای دم، اعضای این شورا نیز با تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین طرفین ، ملاقات حضوری با خانواده های اولیای دم ، به حول و قوه الهی موفق شد ند رضایت خانواده اولیای دم را جهت اعلام رضایت و بخشش قاتل جلب نمایند و پس از گذشت ۱۹ سال پرونده به صلح و سازش ختم شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان آذربایجان غربی در پایان اظهار داشت : حصول صلح و سازش در این پرونده سیزدهمین پرونده قتل می باشد که کارکنان شوراهای حل اختلاف در استان موفق می شوند با جلب رضایت از اولیای دم زمینه رهایی محکومان به قصاص از اجرای مجازات را فراهم آورده و برگ دیگری بر افتخارات و دستاوردهای شوراهای حل اختلاف این استان بیفزایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست