اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عثمان حسن زاده : سرگردانی مجموعه شورای شهر پیرانشهر برای معرفی شهردار جدید این شهر در حالی ادامه دارد که حسب شنیده ها، علیرغم وعده های انتخاباتی شورا مبنی بر بها دادن به نیروهای بومی بدنبال معرفی گزینه غیربومی هستند.

عملکرد کنونی شورای شهر پیرانشهر در دوره جدید با تحقق شعارهای انتخاباتی فاصله ی زیادی دارد و متأسفانه در همین ابتدای راه با نادیده گرفتن نخبگان و چهره های موفق شهری در عرصه مدیریت قصد پشت کردن به یکی از ده‌ها وعده ی انتخاباتی خود را دارند.

شورای شهر پیرانشهر که از همان ابتدای راه با برگزاری جلسه علنی معرفی گزینه های احتمالی شهرداری پیرانشهر قصد شفافیت در برنامه‌های کاری خود را داشتند نوعی امید و دلخوشی را در اذهان عمومی زنده کردند و عملکرد آغازین آنها نوید بخش شروع یک دوره شفافیت عمومی در عملکرد و فعالیت شورا را در اذهان عمومی متصور می شد.

اما‌ متأسفانه گویی عدم تأیید گزینه اول معرفی شده شورای شهر تمامی برنامه ها و شعارهای انتخاباتی آنها را به باد فراموشی سپرده است و آنها حداقل در مقابل تعهد خود نیز جانب صداقت را رعایت نکردند چرا که عرفاً و حتی رسماً می بایست بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در بین دو گزینه احتمالی اگر نفر اول نتواند تأییدیه مراجع ذیصلاح را کسب کند گزینه دوم را معرفی کنند که هنوز این کار را نکرده اند. ظاهراً تصمیم مجموعه شورا در چند روز اخیر خلاف این امر را نشان می دهد و مجموعه ی شورای شهر پیرانشهر بر خلاف ادعاهای مطرح شده در راستای شفافیت کار خود این بار پشت درهای بسته و به دور از اصحاب رسانه ها و مشورت با نخبگان و معتمدین و متخصصین حوزه مدیریت شهری قصد معرفی گزینه ای ناشناخته و غیر بومی برای تصدی پست حساس شهرداری پیرانشهر را دارند که کاملاً با شعارهای انتخاباتی مجموعه شورا منافات دارد.

باید پرسید مگر مجموعه شورای شهر مشروعیت و مقبولیت عمومی خود را در زمان تبلیغات از همین مردم و نخبگان و معتمدین شهری کسب نکرده اند که امروز و پس از کسب کرسی قدرت تصمیم به حذف تمامی نخبگان و متخصصین بومی گرفته اند و حتی حاضر نیستند برای انتخاب شهردار که اصلی ترین و حساس ترین رسالت آنها در ابتدای راه بشمار می رود، با آنها مشورتی داشته باشند.

اکنون ضمن احترام به همه افرادی که متقاضی پست شهرداری پیرانشهر هستند، اذهان عمومی خواستار تشریح روند معرفی گزینه بعدی شهرداری هستند چرا که قرار است این شهر به دستان کسی سپرده شود که چاره ای برای دردهای مردم این شهر پیدا کند و در طی این مسیر مردم حق دارند از فعالیت های منتخبین خود آگاهی داشته باشند چرا که پشت کردن به افکار عمومی و نادیده گرفتن نخبگان و معتمدان شهری نمی تواند نتیجه قابل قبولی در پیشگاه عموم داشته باشد.

آنچه که در این بازی سرنوشت شهر پیرانشهر بیشتر از همه قابل تأمل و پرسش است این است که با توجه به اینکه در چند سال اخیر، شهر پیرانشهر همواره محلی برای نخبه پروری در سطوح مختلف مدیریت شهری از جمله، فرمانداری، شهرداری و … بوده است و همواره در سال های اخیر شاهد حضور نیروهای متخصص پیرانشهری در سایر شهرستان ها و حتی استان های مجاور بوده‌ایم اما اکنون در کمال ناباوری و با توجه به اقدام فعلی شورای شهر برای تصدی پست شهرداری با کمبود نیروی بومی و متخصص مواجه شده ایم که واقعاً در نوع خود جای بسی تعجب است.

حال مردم این شهر انتظار دارند که همانطور که در دوران انتخابات به مجموعه منتخبین خود اعتماد کردند و سکان شهر را به آنها سپردند آنها نیز یکبار دیگر به نیروهای بومی و متخصص خود اعتماد کنند چرا که بدون شک هیچ کسی بغیر از صاحب خانه آشنا به دردهای خانه خود نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست