اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی گفت: با وجود ساخت و ساز در حدود ۳ میلیون و چهارصد هزار مترمربع در استان، این موضوع به دستگاه مالیاتی گزارش نشده و تمام قراردادهای ساختمانی در استان به‌اندازه یک فروشگاه زنجیره‌ای مالیات پرداخت نکرده‌اند.

حسن کوماسی، در چهارمین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان آذربایجان غربی اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی استان رویکرد جدیدی اتخاذ کرده تا نیروی انسانی خود را از کارهای کم‌بازده به سمت فعالیت‌های پربازده سوق دهد.

او افزود: امسال ۶۵ درصد پرونده های مالیاتی مشاغل در استان از طریق توافق مالیاتی به سرعت حل و فصل شد که امیدواریم این رقم با استفاده از مکانیسم ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۹۴٫۰۴٫۳۱ به ۹۰ درصد افزایش یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۱ درصد از مودیان مشاغل در استان معاف از مالیات هستند اظهارداشت: این در حالی است که ۲۹ درصد از این مودیان فقط بین یک تا ۲۵ میلیون ریال مالیات پرداخت می کنند و تنها ۱۰ درصد آنها مبالغ مالیاتی بالای ۲۵ میلیون ریال می پردازند .

کوماسی ادامه داد: در ۶ ماه نخست سال توانستیم ۱۰۴ درصد از سهمیه تعیین شده برای استان را وصول کنیم و این در حالی صورت گرفته است که به بدنه اصلی تولید و بازار فشار وارد نشده است.

او تاکید کرد: تمام انرژی و توان خود را به وصول مالیات ازکارت‌های بازرگانی، مالیات‌های معوقه و تراکنش‌های بانکی معطوف خواهیم کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان در ادامه ضمن تاکید بر وصول مالیات از بخش ساخت و ساز در استان، از عدم همکاری اطلاعاتی در این زمینه گلایه کرد و افزود: با وجود اینکه در استان حدود ۳ میلیون و چهارصد هزار مترمربع ساخت و ساز انجام‌گرفته ولی متأسفانه این موضوع به دستگاه مالیاتی گزارش نشده است که نتیجه این امر این شده که تمام قراردادهای ساختمانی در استان به‌اندازه یک فروشگاه زنجیره‌ای مالیات پرداخت نکرده‌اند.

کوماسی اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری دستگاه‌های نظارتی،قضائی، امنیتی و انتظامی زمینه تحقق عدالت مالیاتی و به تبع آن عدالت اجتماعی از طریق مشارکت تمام بخش های اقتصادی جامعه در پرداخت مالیات فراهم شود.

او  تراکنش‌های بانکی را از قراین خوب برای مطالبه و وصول مالیات در استان برشمرد و اظهار داشت: به سبب موقعیت مرزی استان، اداره کل امورمالیاتی به جد در پی شناسایی و وصول مالیات ناشی از تراکنش‌های بانکی است.

گفتنی است؛ در این جلسه، نحوه چگونگی وصول و محاسبه مالیات قراردادهای ساختمانی و پزشکان موردبحث و بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست