اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: قاچاقچی ۲ کیلوگرم طلا که در مرز ماکو دستگیر شده بود، علاوه بر ضبط مال به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

محمد اقوامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد قصد داشت این میزان طلا شامل ۲ قطعه شمش را با جازسازی در کف کفش‌های خود به خارج از کشور انتقال دهد که توسط مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگ مرزی گمرک بازرگان – ماکو دستگیر شد.

وی با اشاره به ارجاع پرونده این متهم به شعبه تعزیرات حکومتی ماکو، ادامه داد: قاضی مربوطه نیز پس از بررسی پرونده، این فرد را به پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد ریال جریمه نقدی و ضبط طلا محکوم کرد.

وی بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ طلا در کشور، قاچاق زیورآلات افزایش یافته است ولی مأموران گمرک و مرزبانی با دقت تمام این قاچاق‌ها را رصد و قاچاقچیان را دستگیر می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت ۴۳۲ میلیون ریالی قاچاقچی کفش در خوی نیز خبر داد و گفت: این میزان جریمه نقدی برای قاچاق ۶۴۰ جفت کفش خارجی صادر شد.

وی افزود: شعبه‌های این نهاد در سراسر استان با هدف حمایت از اقتصاد ملی، مجازات‌های لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن برای متهمان در نظر می‌گیرند.

اقوامی اظهار امیدواری کرد که با همراهی مردم، استفاده از کالای قاچاق در استان بسیار کم شود و قاچاقچیان انگیزه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

سالانه صدها پرونده مربوط به قاچاق در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود و قاچاقچیان آنان به پرداخت هزاران میلیارد ریال جریمه محکوم می‌شوند.

آذربایجان غربی به علت دارا بودن ۹۶۷ کیلومتر مرز از جمله استان‌های درگیر با معضل انواع قاچاق کالا و ارز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست