اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در آیین  تجلیل از پرستاران با اشاره به اینکه این استان در حوزه پرستاری پیشرو کشور است، گفت: ۱۰۰ سال پیش دانشکده پرستاری در ارومیه راه‌اندازی شد و این قدمت قابل توجه افتخارآمیز است.

جواد آقازاده افزود: در راستای عمل به وظیفه خود برای کمک به معیشت پرستاران، اقدامات بسیار خوبی در آذربایجان‌غربی انجام شده و طبق اطلاعاتی که در دست داریم، پرداختی به کارکنان نظام سلامت در استان از جمله پرستاران بالاتر از متوسط کشوری است.

وی از پرداخت سه کارانه طی هفته جاری طبق قول معاون وزیر بهداشت خبر داد و اضافه کرد: بیمه‌ها حدود سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی استان بدهکار هستند که با پرداخت آن، این دانشگاه هیچ‌گونه مشکلی بابت پرداخت معوقات کارکنان نخواهد داشت.

وی بیان کرد: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی و نظام پرستاری وجود دارد و هر دو آنها مطالبه پرستاران را پیگیر هستند که امیدواریم در این مسیر با همراهی وزارت بهداشت موفق باشیم.

او  در واکنش به جوسازی های اخیر و  نامه سرگشاده تعدادی از پرستاران در خصوص عدم پرداختی ها و نبود عدالت در توزیع  حقوق و مزایا تاکید کرد: موضوع معوقات با مباحث عمرانی هیچ ارتباطی ندارد اگر چنین نبود چرا دانشگاههایی که کار عمرانی نکرده اند باز هم در پرداخت کارانه ها معوقه دارند ؟

وی اضافه کرد: مراکز درمانی که ساخته می شوند و به چرخه ارائه خدمات می رسند بر اساس نیاز مردم و نیاز منطقه است .

رئیس دانشگاه تصریح کرد: ساخت این بیمارستانها ارتباطی به دریافتی های پرسنل ندارد و اگر عده ای از این مسئله سوء استفاده می کنند و در واقع می خواهند جلوی توسعه استان را بگیرند ، راه بیهوده ای را طی می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما از همان ابتدا به این نتیجه رسیدیم که در طرح قاصدک پرداختها عادلانه نیست ، اضافه کاری وابسته به کارانه است و پرداختی که در نظام قاصدک انجام می گیرد کمتر از آنی است که باید پرداخت شود لذا ما از همان اول موضوع کارانه و اضافه کار را جدا کردیم .با اطلاعاتی که از دانشگاهها گرفتیم ما از نظر پرداخت پرسنلی بالاتر از متوسط کشوری هستیم.

حجت الاسلام اسم حسینی رئبس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان غربی  هم در  این مراسم اظهار داشت:  مطابق با فرمایشات پیامبر اکرم (ص) هر کسی بتواند برای مراقبت مریضی کاری کند تمامی گناهان او بخشیده می شود چنان که تازه متولد شده است که این مساله نشانگر جایگاه والای پرستاران در میان خداوند متعال است.

وی ادامه داد : پرستاران تمام مشکلات خود را در انجمن صنفی خود مطرح کنند ‌زیرا سازمان نظام پرستاری نهادی بسیار مستقل و قدرتمند بوده که توانمندی طرح مشکلات این جامعه در خدمت تمامی مسئولین کشور را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست