اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی سفرها ی نوروزی و اتخاذ تمهیدات لازم برای ایمنی مسافران خبرداد.

پیمان آرامون با اشاره به تمهیدات لازم برای ایمنی مسافران در ایام نوروز افزود: ۶۸ پایگاه راهداری در استان اورهال شده و با توجه به احتمال بارش در هفته آینده تعداد ۹۰۰ راهدار با بهره گیری از ۴۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در پایگاه‌های راهداری حضور فعال خواهند داشت.

وی ادامه داد: محورهای ۲۴ گانه حادثه خیز آذربایجان غربی با بهره گیری از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در حال آشکارسازی بوده و اقدامات لازم برای نصب علائم در دست اقدام است و۴ اکیپ راهداری عملیات خط کشی در شمال و جنوب استان را عهده دار شدند.

آرامون اظهار کرد: تمام مجتمع‌های خدماتی سطح استان مورد پایش قرار گرفته‌اند و به مالکان مجتمع‌ها ابلاغ شده تا پایان این هفته اقدامات لازم در راستای بهسازی مجتمع‌ها انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد در رابطه با سفرهای نوروزی، کلیه مدیران شرکت‌های مسافری در این راستا آمادگی کامل را برخوردار هستند.

آرامون با اشاره به احتمال افزایش ۱۵ درصدی سفرها نسبت به سال قبل گفت: گشت‌های راهداری آذربایجان غربی در نقاط حادثه خیز استان با همکاری ارگان‌های مرتبط انجام خواهد گرفت تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: کاهش ۱۰ کیلومتر سرعت ابلاغ شده و گشت‌های راهداری در ۳۰ کیلومتری شهرها مستقر خواهند شد و پارامتر ۲ ساعت رانندگی و ۱۵ دقیقه استراحت در آذربایجان غربی اجرا خواهد شد.

در پایانه مرزی استان مشکلی برای اجرای طرح نوروزی نداریم

آرامون با بیان اینکه از دو ماه پیش کلیه نهادهای مستقر در پایانه مرزی رازی به سالن جدید منتقل و مشکلات رفع شده است، گفت: پیشنهاد ۲۴ ساعته شدن فعالیت پایانه مرزی رازی ارائه شده تا تردد مسافران با سرعت بیشتری از این مرز صورت پذیرد و در مجموع در کلیه پایانه‌های مرزی استان هیچ مشکلی برای اجرای طرح نوروز ۱۴۰۲ نخواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: عملکرد شرکت‌های کالا و مسافر و مدیران فنی در ایام نوروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کارشناسان اداره به منظور بررسی کنترل فنی ناوگان در پایانه‌های مسافر مستقر شدند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز هیچ‌گونه صورت وضعیت دربستی ارائه نخواهد شد و طرح پیش فروش بلیط‌های نوروزی آغاز شده است، برای مواقع ازدیاد مسافر نیز سرویس‌های فوق العاده حمل و نقل مسافر درنظر گرفته شده است و مدیران شرکت‌های مسافری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین از آمادگی کامل برخوردار هستند.‌

آرامون خاطر نشان کرد: تیم‌های واکنش سریع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی برای مقابله با هرگونه شرایط آماده‌اند و کلیه تجهیزات مورد نیاز ماشین آلات طرح نوروزی و گشت‌های راهداری نیز تأمین شده است.

وی مسئول پیشگیری از حوادث ترافیکی را از اهداف اصلی این طرح دانست و افزود: در ۵ نقطه از استان و با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط، ایمن سازی محورهای مواصلاتی انجام خواهد گرفت.

آرامون خاطر نشان کرد: همچنین تمهیدات لازم در زمان بحران‌های احتمالی نیز اندیشیده شده است و امید داریم اجرای این طرح کاهش تصادفات را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست