اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا آذربایجان غربی گفت: بهبودیافتگان بستری کرونا در آذربایجان‌غربی از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت.

دکتر علی احمد آقاپور در نوزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی درباره وضعیت کرونا در استان گفت: با بررسی آمار اپیدمیولوژی تعداد بیماران بستری سندرم حاد تنفسی در استان کاهشی و متمایل به پایدار شدن است.

وی فزود: تعداد افراد فوت شده با تست کرونای مثبت در استان رو به کاهش است.

وی درباره اهمیت واکسیناسیون در استان بیان کرد: در شهرهایی که درصد واکسیناسیون پایین است، وضعیت کرونا در آنها قرمز می شود.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا آذربایجان غربی درباره پیک ششم بیماری بیان کرد: برای جلوگیری از پیک ششم کرونا ۳ شاخصه اصلی شامل جلوگیری از جهش ویروس، افزایش واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه است.

دکتر آقاپور در ادامه افزود: جهش ویروس تابعی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است به این صورت که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشوند، امکان جهش ویروس افزایش می یابد.

به گفته دکتر آقاپور، در صورت افزایش واکسیناسیون، احتمال ورود به پیک ششم کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان پایین است که می بایست این روند تغییر یابد و پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود تا ابتلا کاهش یابد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا آذربایجان غربی افزود: بررسی آمار بهبودیافتگان نشان می دهد که بخش عمده ای از مبتلایان به کرونا بهبود می یابند. در آذربایجان غربی تعداد ۷۰ هزار و ۱۷۸ بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بهبود یافته اند.
وی در ادامه تصریح کرد: پس از تزریق واکسن نیز باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا روند بیماری در جامعه کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست