اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش همه آمارهای مربوط به تصادف‌های رانندگی در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: جان‌باختگان تصادف‌های رانندگی در استان، امسال نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد و ۸۰ نفر کمتر شده است.

رسول روشنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال ۱۷۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی در آذربایجان غربی جان باخته اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۲ نفر بود.

وی اضافه کرد: از کل جان باختگان سوانح رانندگی در آذربایجان غربی طی سال جاری ۱۳۹ نفر شامل حدود ۸۱ درصد مرد و ۳۳ نفر شامل ۱۹ درصد زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ادامه داد: از این تعداد، ۱۱۱ نفر مربوط به جان باختگان جاده های بین شهری، ۳۸ نفر در جاده های درون شهری و ۱۰ نفر در جاده های روستایی بوده است.

روشنی بیان کرد: ارومیه، خوی و میاندوآب بیشترین و پلدشت در کنار چایپاره کمترین فوتی مربوط به سوانح رانندگی را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.

وی از کاهش ۳۰ درصدی آمار مصدومان تصادف های رانندگی در سال جاری در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: در مجموع سه هزار و ۵۳۹ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده اند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۰ درصد شامل یک‌هزار و ۴۵۰ نفر کمتر است.

وی گفت: از کل مصدومان حوادث رانندگی امسال، ۲ هزار و ۶۷۲ نفر شامل ۷۵ درصد مرد و ۸۶۷ نفر شامل ۲۵ درصد زن هستند.

سالانه نزدیک به ۵۰۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی در آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند و بیش از ۱۰ برابر این عدد نیز مصدوم می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست