اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت سیاسی،اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به شناسایی مزارع تغذیه شده با فاضلاب خام و پساب در سطح استان گفت: آبیاری مزارع کشاورزی به ویژه مثمر با فاضلاب خام و پساب، یک تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می شود.

رضا ابراهیمی در دومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده تصریح کرد: در پی خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب و نیز نبود شبکه جمع آوری و اقدام سودجویانه برخی، متاسفانه شاهد استفاده غیرمجاز از فاضلاب‌های تصفیه نشده در برخی از نقاط استان هستیم.

او افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد آلودگی در خاک و آب‌های زیرزمینی به دلیل اینکه محصولات کشاورزی مستقیماً در زنجیره غذایی شهروندان قرار می‌گیرد تهدیدات بسیاری را برای انسان‌ها فراهم می‌آورد.

ابراهیمی با اشاره به وظایف قانونی محیط زیست، جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی در پیشگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب خام و پساب گفت: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی مانند آلوده کردن آب آشامیدنی و توزیع آن، دفع غیربهداشتی فضولات دامی و مواد زائد، تخلیه سموم در رودخانه ها و استفاده غیرمجاز از  آبهای آلوده یا پساب تصفیه خانه فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است.

معاون استاندار با تاکید بر ارائه آموزش های لازم به کشاورزان در خصوص مخاطرات این شکل از آبیاری و مجازات های این اقدام غیرقانونی تصریح کرد: دستگاه های مربوطه باید نسبت به سرعت بخشی اقدامات لازم اهتمام جدی داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، یکی از معضلات زندگی شهری را وجود سگ های ولگرد و مشکلات بهداشتی و روانی ناشی آن دانست و گفت: شهرداری های استان باید نسبت به ایفای وظایف قانونی خود در جمع آوری سگ های ولگرد عمل کنند.

ابراهیمی با انتقاد از کوتاهی شهرداری ها در جمع آوری سگ های ولگرد گفت: کمیته مربوطه باید هرچه سریعتر با حضور دستگاه های متولی در استانداری تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست