اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به منظورتوسعه زیرساختی پایانه های مرزی استان در نظر گرفته شده است.

ارسلان شکری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل ،  رانندگان و راهداران برگزار شد با بیان اینکه بیش از ۷۰درصد از واردات و ۲۰ درصد صادرات زمینی کشور از ۵ پایانه مرزی استان انجام می گیرد اظهار کرد: پایانه های مرزی استان به عنوان گذرگاه های مهم در کشور تاثیر گذار هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰میلیارد تومان اعتبار به منظورتوسعه زیرساختی پایانه های مرزی استان  در حال هزینه شدن است ، یادآور شد: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای  پایانه بازرگان، ۱۵ میلیارد تومان برای سالن مسافری سرو، ۱۵ میلیارد تومان در تمرچین و ۱۰ میلیارد تومان برای ورودی  مرز رازی هزینه شده که برای انجام  فاز دوم اقدامات زیرسختی این مرز نیز ۴۵ میلیارد تومان اعتبار منظور شده است.

شکری با بیان اینکه آذربایجان غربی ۱۸۰۰۰ راه همسنگ دارد که از این میزان ۱۲۰۰۰ راه اصلی محسوب می شود تصریح کرد: از بین راه های اصلی ۸ هزار راه روستایی دارد که ۴۰۰۰ کیلومتر آسفالت و بقیه شوسه و خاکی است و از این جهت به لحاظ خانوار ۸۰ درصد جمعیت روستایی از راه‌های آسفالته استفاده می کنند درحالیکه از نظر مسافت ۵۰ درصد را شامل می شود.

وی گفت: ۱۱۰ کیلومتر روکش آسفالت با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در سال گذشته در سطح استان اجرا شده است که برای ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز عقد قرارداد برای فصل کاری آینده انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه  ۱۷۰۰۰دستگاه کامیون، ۶۵۰ دستگاه اتوبوس،۱۵۰۰ دستگاه مینی بوس و ۱۰۰۰ دستگاه سواری عمومی؛ جمعا بالغ بر ۲۰ هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی استان فعالند گفت: ۳۶هزار راننده دارای کارت هوشمند در استان فعالند.

وی با بیان اینکه ۶۸ اکیپ راهداری جاده ای در ۳۰راهدارخانه ثابت و مرکزی ، استیجاری و سیار استان  ارائه خدمات می دهند افزد: ۴۵ هزار تن ماسه و نمک در این راهدارخانه ها برای  زمستان ذخیره شده است.

وی اضافه کرد: ۱۴۱ شرکت داخلی باربری، ۳۲ شرکت بین‌المللی باری و مسافربری، ۵ مرکز معاینه فنی و ۱۷ مجتمع خدماتی و رفاهی در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ۱۷ مجمتع خدمات رفاهی در جاده‌ها و راه‌های استان وجود دارد و ۱۷ مجتمع دیگر هم در حال ساخت است.

شکری با اشاره به اینکه ۵۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با ۱۰۰۰ پرسنل در استان فعالند ، گفت: ۲۲ دستگاه مکانیزه خود نمک پاش برای روزهای زمستانی  آماده فعالیت است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی جز استان های گردشگر پذیر است افزود: ۱۷مجمتع خدمات رفاهی ، ۱۴۱ شرکت داخلی باری، ۱۳۰ شرکت مسافربری در استان برای ارائه خدمات به مسافران وجود دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به مسئله کمبود لاستیک در کشورو استان  بواسطه کاهش واردات افزود: نیاز سالیانه لاستیک استان ۸۶ هزار حلقه و نیاز ماهیانه ۵۰۰۰ حلقه می باشد که با تدابیر اتخاذی و مصوبه ستاد تنظیم بازار استان در چند ماهه اخیر ۱۰ هزار حلقه بین ناوگان حمل و نقل عمومی توزیع شده است و در صددیم تا بقیه نیاز استان را نیز تامین کنیم.

شکری همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران از طریق اوراق خزانه و اعتبارات استانی و ملی تسویه حساب شده و در حال حاضر بدهی ما به پیمانکاران بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است که با اختصاص اوراق خزانه در حال تسویه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست