اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل راهداری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر بر اثر بارش سنگین برف، راه ارتباطی ۹۴ روستای استان مسدود است و در محور تمرچین کولاک برف شکل گرفته است.

ارسلان شکری در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان در پی بارش برف افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده تاکنون راه روستایی ۹۴ روستا در سطح استان شامل، شهرستان تکاب ۵ راه روستایی، شهرستان پیرانشهر ۱۵ راه روستایی، چالدران ۲۰ محور روستایی، شهرستان خوی ۱۰ محور روستایی، شهرستان سلماس ۴۰ محور روستایی و شهرستان مهاباد ۴ محور روستایی مسدود است.

او با بیان اینکه تلاش شبانه روزی راهداران برای برف روبی و نمک پاشی تمام محورهای برفگیر و بازگشایی محورهای روستایی مسدودی استان ادامه دارد، افزود: راهداران راهدارخانه ۱۴ شهید بخش سیلوانای شهرستان ارومیه نیز دیشب و بامداد امروز با باز گشایی روستای قرایی این بخش توانستند به یک خانم باردار جهت امداد رسانی کمک کنند.

شکری گفت: بر اساس گزارش رسیده از راهداران آخرین وضعیت راه‌های استان تا این لحظه بارش در کلیه شهرستان‌ها و راه‌های استان به صورت خفیف، محور تمرچین کولاک، بارش شدید در حوزه پیرانشهر، نقده، مهاباد، اشنویه و سردشت و کولاک در محور روستایی آق اطاق شهرستان تکاب را نشان می‌دهد.

اوضافه کرد: کلیه راه‌های اصلی و فرعی باز و تردد برقرار است و توصیه اکید می‌شود از ترددهای های غیر ضرور در محورهای برف گیر خودداری شود و در صورت لزوم به تردد حتماً وسایل ایمنی، خوراک، پوشاک گرم و در محورهای کوهستانی به علت کولاک همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد: قبل از سفر از طریق شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ون قل جاده‌ای استان آذربایجان غربی حتماً از وضعیت محورها و شرایط جوی با خبر شوید.

رها سازی ۱۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک

 مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان غربی از رها سازی ۱۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک، توسط پایگاه امداد و نجات جاده ای مائین بلاغ هلال احمر تکاب خبر داد.

امیر جعفرزاده، با اشاره به بارش برف و کولاک و گرفتار شدن خودروها در این گردنه تصریح کرد:  برابر اعلام مردمی در تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات   جمعیت هلال احمر استان ۱۱۲ ، از وجود کولاک در محور تکاب به مائین بلاغ و گرفتار شدن خودروها، مطلع شدیم.

او افزود: بعد از هماهنگی های صورت گرفته بلافاصله تیم امدادونجات پایگاه بین شهری مایین بلاغ هلال احمر شهرستان تکاب ، جهت امداد رسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک اعزام شدند.

امیر جعفرزاده گفت: تیم امدادونجات پایگاه بین شهری هلال احمر تکاب بعد از رهاسازی  ۱۰ دستگاه خودروی گرفتار شده در برف و کولاک و اقدامات امدادی از قبیل بستن زنجیرچرخ و… به تعداد ۲۲ نفر سرنشینان این خودروها امدادرسانی کردند.

مدیر عامل استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: بنا بر اظهارات مسئول پایگاه امدادو نجات جاده ای مائین بلاغ هلال‌احمر تکاب، درحال حاضر محور اعلامی بدلیل نمک پاشی توسط عوامل راهداری در وضعیت عادی قرار دارد و ترافیک در آن روان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست