اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر عامل صندوق ندای سپهر ایرانیان مهاباد از انعقاد تفاهم نامه و واگذاری این صندوق به بانک قرض الحسنه رسالت، جهت ساماندهی صندوق و رفع مشکل سپرده گذاران آن خبر داد.به گزارش خبرنگار کردپرس، به دنبال پخش شایعاتی مبنی بر ادغام یا ورشکستگی صندوق ندای سپهر ایرانیان مهاباد، روز ۲۰ شهریور سال جاری تعدادی از سپرده گذاران موسسه قرض الحسنه سپهر ایرانیان در محل موسسه تجمع کردند و خواستار بازپس گیری سپرده های خود شدند. این حضور دسته جمعی سپرده گذاران موجب توقف فعالیت کار این بنگاه مالی شد.
غیر قانونی بودن تعدادی از موسسات و بنگاه های مالی در ایران که موجب خسران مالی افراد زیادی در کشور شده بود، موجی از نگرانی را در میان سپرده گذاران مهابادی نیز پیرو سرنوشت صندوق ندای سپهر ایرانیان شکل داده بود.
آتش این سپرده گذاران با بی اساس خواندن شایعات موجود توسط مدیرعامل موسسه قرض الحسنه سپهر ایرانیان مهاباد فروگذار کرد تا اینکه یک ماه پس از تجمع مردم جلوی این موسسه مالی، مدیر عامل صندوق از واگذاری آن به بانک قرض الحسنه رسالت در (۲۱ مهر) خبر داد.
سامان راهنما مدیر عامل صندوق ندای سپهر ایرانیان مهاباد در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت: جهت رفع مشکلات سپرده گذاران در این موسسه مقرر شد تا صندوق ندای سپهر ایرانیان به بانک رسالت واگذار شود و از این به بعد بانک رسالت ساماندهی این صندوق را عهده دار خواهد بود.
او افزود: این صندوق تراز مالی مثبت، حسابرسی های تایید شده، سود انباشته و ذخیره گیری مطالبات را دارا بود که تمامی این آیتم ها صحت و سلامت یک مجموعه مالی را نشان می دهد.
راهنما در خصوص دلیل واگذاری این صندوق به بانک رسالت اظهار داشت: متاسفانه بعد از ۶ سال تجربه کاری موفق در شهرستان مهاباد، این موسسه مالی قربانی دسیسه ها و شایعات شکل گرفته در خارج از کشور شد که منجر به هجوم و مراجعه بیش از حد سپرده گذاران و مشتریان این موسسه مالی برای دریافت سپرده ها در یک روز شد.
او ادامه داد: همین امر اختلال در روند کاری صندوق را شکل داد و حقیقتا پرداخت سپرده های مردم در بازه زمانی کوتاه مدت برای هیچ بانک و موسسه مالی به این سرعت ممکن نیست.
مدیر صندوق ندای سپهر ایرانیان گفت: در راستای پرداخت مطالبات مردم و ساماندهی صندوق، در کمتر از ۲۴ روز کاری قضیه واگذاری صندوق سپهر ایرانیان به بانک رسالت انجام گرفت.
او تصریح کرد: امتیاز این بنگاه مالی با سابقه فعالیت در مهاباد و ایجاد اشتغالزایی برای چندین نفر، شرکت در امورات آموزشی، خیریه، اجتماعی و ورزشی به خاطر شایعه افراد سو استفاده گر، در مهاباد از دست رفت.
راهنما تاکید کرد: با توجه به وضع اقتصادی موجود، بنده به عنوان مدیر این موسسه مالی از حق خود گذشته و صرفا جهت پیگیری مطالبات مردم نسبت به واگذاری این موسسه رضایت دادم تا مردم بتوانند به مطالبات خود دست یابند که این مورد در بانک معتبر رسالت ممکن خواهد بود.
محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت نیز امروز در گفت و گو با روابط عمومی این بانک، اعلام کرد: با موافقت بانک مرکزی، بانک قرض الحسنه رسالت ساماندهی صندوق ندای سپهر ایرانیان را بر عهده خواهد گرفت و پس از انعقاد تفاهم نامه و همچنین ارائه مدارک لازم مشکل سپرده گذاران صندوق ندای سپهر ایرانیان از سوی بانک قرض الحسنه رسالت حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست