اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

شماره تلفن ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شکایات و سوالات هم استانی ها است و مسافرین در صورت ضرورت سفر در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از سامانه و اپلیکیشن ۱۴۱ در جریان وضعیت محورهای مواصلاتی قرار گیرند.

آوای مرز : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به پایان موقت بارش برف و جو آرام در محورهای مواصلاتی استان افزود: در حال حاضر ۳۰ راه روستایی مسدود است.

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در شرایط فعلی جوی آرام در محورهای مواصلاتی استان حاکم است و تردد به راحتی در کلیه محورها انجام می شود اما با توجه به اولویت اجرای عملیات راهداری زمستانی در محورهای اصلی و بزرگراهی با استمرار بارش سنگین برف، انسداد ۳۰ راه روستایی را شاهد هستیم که تا ظهر امروز بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: از ساعات اولیه آغاز بارش ها کلیه اکیپ های راهداری و راهدارخانه های سرتاسر استان به صورت آماده باش کامل در آمده و علی رغم شدت بارش در مناطق کوهستانی خوشبختانه هیچ محور اصلی، فرعی و بزرگراهی مسدود نشد و فقط در برخی مناطق تردد به دلیل عدم استفاده از زنجیر چرخ به کندی انجام می گرفت.

دست نشان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در ساعات آینده نیز راهداران استان با حضور مداوم در کلیه محورهای مواصلاتی آمادگی مقابله با هرگونه شرایط جوی را دارند. از هم استانی ها درخواست داریم تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شکایات و سوالات هم استانی ها است و مسافرین در صورت ضرورت سفر در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از سامانه و اپلیکیشن ۱۴۱ در جریان وضعیت محورهای مواصلاتی قرار گیرند.

امداد رسانی به ١٣۵ نفر گرفتار در کولاک و برف در شهرهای نقده و تکاب

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی از امداد رسانی به ١٣۵ نفر گرفتار در کولاک و برف در شهرهای نقده و تکاب خبر داد.

حمید محبوبی در این باره اظهار کرد: در پی برف و کولاکِ محور نقده – پیرانشهر، در عصر روز پنجشنبه ۲۶ بهمن، نجاتگران پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهرستان نقده به ۷۵ نفر متاثر از برف و کولاک در محور نقده – پیرانشهر امداد رسانی کردند.

او تاکید کرد: بارش برف در محور مذکور ادامه دارد و رانندگان جهت تردد در این محور حتما مجهز به زنجیر چرخ باشند.

محبوبی ادامه داد: همچنین در پی برف و کولاکِ محور تکاب – شاهین دژ،  نجاتگران پایگاه امداد و نجات مائین بلاغ  هلال احمر شهرستان تکاب تاکنون به ۶۰ نفر متاثرین از برف و کولاک در محور تکاب – شاهین دژ امداد رسانی کردند.

بارش سنگین برف در محورهای تکاب

 رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تکاب گفت: با توجه به بارش برف سنگین تردد خودروها در گردنه‌های «مایین‌بلاغ» و «قراول‌خانه» این شهرستان تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

صابر برهانی اظهار کرد: بارش برف سنگین از شب گذشته در گردنه «مایین بلاغ» مسیر تکاب – شاهین‌دژ و گردنه «قراول‌خانه» مسیر تکاب – تخت سلیمان این شهرستان شروع شد و ماموران راهداری برای تردد آسان خودروها این مسیر را برفروبی و نمک پاشی کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تردد در این محور در جریان است، به ایرنا گفت: رانندگان در صورت امکان از تردد شبانه در این گردنه خودداری کنند و در صورت لزوم به تردد در این مسیر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تکاب ادامه داد: با توجه به بارش برف در این گردنه، رانندگان عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود را بررسی و سپس اقدام به حرکت کنند.

برهانی افزود: اکیپ‌های برف‌روبی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب در جاده‌های منتهی به این شهرستان حضور فعال دارند اما مسافران و رانندگان برای سفری امن و بدون خطر باید توصیه‌ها و هشدارهای راهداری را جدی بگیرند و با راهداران همکاری کنند.

طبق اعلام اداره کل‌ هواشناسی آذربایجان غربی سامانه بارشی از روزچهارشنبه فعالیت خود را در منطقه آغاز کرده، بارش های مناسبی طی شبانه‌روز گذشته در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی ثبت شد که بارش ها در گردنه ها و مناطق کوهستانی به صورت برف گزارش شده است.

محور تکاب – شاهین‌دژ بیش از ۸۵ کیلومتر طول دارد و گردنه «مایین بلاغ» به طول ۲۰ کیلومتر از مسیرهای کوهستانی و سخت گذر جنوب آذربایجان غربی است.

اشنویه پربارش ترین شهر منطقه

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی، باران و برف مناطق مختلف جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی استان در اشنویه ۶۰ میلی‌متر ثبت شد.

به گزارش کردپرس، اردلان محمدپور در گفت و گوی خبری اظهار کرد: بارش ها در پیرانشهر ۵۱ میلی‌متر، بوکان ۴۸ میلی‌متر، سردشت ۴۰ میلی‌متر، نقده ۳۹ میلی متر، شاهین‌دژ ۳۸ میلی متر، مهاباد ۳۶، تکاب ۳۱ میلی‌متر، میاندوآب ۲۷ میلی‌متر و ارومیه ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

او با اشاره به اینکه بارش ها در مناطق کوهستانی به صورت برف بود اضافه کرد: از زمان فعالیت این سامانه در منطقه (۴۸ ساعت گذشته) بارش ها در سردشت ۱۰۶ میلی متر، پیرانشهر ۱۰۵ میلی‌متر، اشنویه ۱۰۴ میلی‌متر، بوکان ۷۱ میلی‌متر و مهاباد ۵۷ میلی‌متر ثبت شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: طبق بررسی نقشه های هواشناسی فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه ادامه دارد و پیش بینی می شود فعالیت آن از روز شنبه تقویت و شدت بارش ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر از مناطق شمالی باشد.

او اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

 بارش باران شدید که از شامگاه چهارشنبه در شهرستان های جنوب آذربایجان‌غربی شروع شده، باعث آبگرفتگی معابر شهری در مهاباد، بوکان و میاندوآب و طغیان رودخانه‌ها در این منطقه شده است.

به گزارش کردپرس،  بارش شدید باران از شب گذشته در برخی شهرها از جمله مهاباد، میاندوآب و بوکان باعث آبگرفتگی معابر و حتی وارد شدن آب به داخل برخی خانه ها و مغازه ها شده است.

در برخی محلات شهر میاندوآب از جمله شهرک آزادگان، شب گذشته حجم آب در معابر به اندازه ای زیاد بود که نیروهای شهرداری با استفاده از چندین دستگاه پمپ موتور آب مجبور به تخلیه معابر و حتی برخی خانه ها شدند.

در مهاباد نیز مجتمع تجاری تاناکورای مهاباد دچار آبگرفتگی شده و کسبه از شهرداری جهت تخلیه آب درخواست کمک کرده اند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص بارش های اخیر می گوید: با ورود سامانه بارشی به منطقه بارش باران و برف مناطق مختلف جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت و بیشترین بارش استان تاکنون در سردشت ۷۰ میلی‌متر ثبت شد.

اردلان محمدپور اضافه می کند: بارش ها در پیرانشهر ۵۴ میلی‌متر، اشنویه ۴۴ میلی‌متر، بوکان ۲۳ میلی‌متر، مهاباد و نقده ۲۱ میلی متر، شاهین‌دژ ۱۹ میلی متر و میاندوآب ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

او ادامه می دهد: فعالیت این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به صورت باران خواهد بود و روز جمعه از فعالیت آن کاسته شده اما از روز شنبه تقویت شده و با توجه به نفوذ جبهه هوای سرد بیشتر فعالیت آن به صورت برف خواهد بود. البته این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه ادامه دارد و پیش بینی می شود فعالیت آن در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر از مناطق شمالی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست