اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت : رسانه ها با تبیین ارزش انرژی در جامعه و ایجاد فرهنگ مصرف بهینه نقش مهمی در صیانت از این نعمت الهی ایفا می کنند.

علیرضا شیخی اظهار کرد: تلاش رسانه ها برای کاهش مصرف انرژی و ایجاد آگاهی بین شهروندان تلاشی برای توسعه نیز بحساب می آید.

عدم اتلاف انرژی گاز در خانه ها

وی اعلام کرد: عدم اتلاف انرژی گاز در خانه ها،‌ از طریق نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه، یقینا باعث انتقال این نعمت خدادادی به صنایع می شود که این امر در توسعه و اشتغال زایی نقش بسزایی داشته و خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه در هفته گذشته با بیش از ۲۹ میلیون متر مکعب مصرف گاز طبیعی در استان رکود مصرف گاز در استان زده شد ، اظهار کرد: خوشبختانه در سایه تلاش همکاران، آگاهی رسانی رسانه ها و همکاری مردم مشکلی از بابت قطعی گاز نداشته ایم.

۳۰۰ مشترک گاز آذربایجان‌غربی در طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ مشترک گاز آذربایجان‌غربی در طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به نسبت جمعیت استان و تعداد مشترکین و به گواه ارقام و اعداد، آذربایجان غربی یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف موتورخانه‌هاست، اظهار کرد: این موفقیت در سایه اقدامات شایسته و خلاقانه ای بود که توانست همراهی و مشارکت مردمی را برای اجرای هر چه بهتر این طرح جلب کند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ مشترک در این طرح ثبت نام کرده‌اند، افزود: تعداد مجریان ثبت نام کننده در این طرح نیز ۳۲۱ نفر بوده که تاکنون قرار داد اجرای بهینه‌سازی ۱۵ موتورخانه منعقد شده و از این تعداد عملیات ۵ مورد به اتمام رسیده و هزینه‌های ۳ مورد از آنها پرداخت شده است.

به گفته شیخی، در مجموع ۱۷ هزار و ۶۰۰ موتورخانه خانگی و تجاری در آذربایجان‌غربی وجود دارد و انتظار می‌رود، موتورخانه‌هایی که نسبت به متراژ واحد، پرمصرف هستند، در این طرح ثبت نام کنند.

گازرسانی به روستاها

وی با اعلام اینکه قبل از دولت تدبیر و امید، آذربایجان‌غربی از روستاهای عقب‌مانده در حوزه گازرسانی روستایی بوده است، افزود: خوشبختانه طی ۸ سال گذشته و به ویژه در ۴ سال اخیر، روند گازرسانی به روستاهای استان سرعت یافت و شاهد جهش در این زمینه بودیم.

شیخی محل تامین اعتبارات پروژه‌های گاز روستایی از سال ۹۲ را غیر از بودجه دولتی عنوان کرد و گفت: با تدبیر وزیر نفت، اعتبار این پروژه‌ها از محل بند ق تبصره ۲ قانون بودجه برنامه پنجم توسعه است و هر ساله نیز ادامه دارد که این بند هم شامل اعتبارات حاصل از جایگزینی سوخت گاز با مایع است.

عقب ماندگی مفرط

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه برای آنکه استان‌مان عقب‌ماندگی‌های خود را در زمینه گازرسانی جبران کند، نیازمند افزایش اعتبارات بودیم، ادامه داد: مطابق بند ق، هزینه گازرسانی به ازای هر خانوار روستاهای بالای بیست خانوار ۶ میلیون تومان بود که طی رایزنی‌هایی با وزیر نفت، این میزان ابتدا به ۱۲ میلیون تومان و سپس ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

شیخی گفت: از سال ۹۸، یک مصوبه‌ای هم برای روستاهای مرزی آذربایجان‌غربی گرفتیم که ۹۰۰ روستا را شامل می‌شود و منجر به تسریع در گازرسانی‌ به این روستاها خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۱۳۰۰ روستای آذربایجان‌غربی از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: ۵۲۰ روستا نیز در مرحله گازرسانی هستند که امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجانی غربی در ادامه اظهار کرد: برای گازرسانی به ۲۴۶۲ روستای استان بالای ۲۰ خانوار قابل گازرسانی همه تلاش خود را خواهیم کرد.

شیخی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال افت فشار در استان گفت: با مصرف بهینه گاز طبیعی مشکلی نخواهیم داشت و جریان گاز طبیعی پایدار است.

وی ادامه داد: بدهی مشترکین به شرکت گاز تحت تاثیر ویروس کرونا کمی بیشتر شده و در حال حاضر این رقم بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان است.

شیخی ادامه داد: در حوزه افت فشار گاز در شهرهای جنوبی استان دچار مشکل بودیم ولی خوشبختانه از سال ٩٧ با وصل به خط انتقال صادراتی خیال مجموعه شرکت راحت شد و مشکل فشار گاز سردشت هم حل شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به رسیدن تعداد مشترکین گاز آذربایجان‌غربی به یک میلیون و ۲۶ مشترک افزود: در حال حاضر ۴۲ شهر از ۴۶ شهر، به همراه هزار و ۱۷۴ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت شبکه گاز طبیعی استان گفت: شبکه گاز استان جوان است ولی ما با اقدامات پشتیبانی و نگهداری توانسته ایم شبکه گاز خود را ایمن نگه داریم و هیچ مشکلی از این بابت نداریم.

شیخی در خصوص انشعابات غیر مجاز نیز گفت: ما خوشبختانه در خصوص انشعابات غیر مجاز با حجم بالایی برخوردار نیستیم و در حد صفر هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست