اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اصحاب رسانه یکی از متولیان جهاد تبیین هستند.

ناصر عتباتی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن اجتماعات خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد، افزود : امروزه دشمن جنگ رسانه بزرگی  علیه جمهوری اسلامی، انقلاب  و ارزش های اجتماعی شکل داده و اصحاب رسانه یکی از متولیان جهاد تبیین در شرایط فعلی  هستند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در راه اعتلای آگاهی، زدودن کژی ها و بالابردن سواد رسانه ای با قلم و دانش خود گام بر می دارند، تصریح کرد: در حال حاضر در جهانی زندگی می کنیم که دنیای اطلاعات و تبادل سریع اطلاعات است و اهمیت کار خبرنگاری بیش از گذشته نمایان است.

عتباتی خاطر نشان کرد: وظیفه خبرنگاران تلاش در جهت ارتقای دانش ، آگاهی شهروندان، آگاهی از حقوق شهروندی و تکالیف شهروندی در حوزه های مختلف است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: امروزه جامعه از سطح پایین و نازل سواد رسانه ای رنج می برد چرا که اگر شهروندان سواد رسانه در همه حوزه ها برخوردار باشند شاهد بروز برخی تنش ها نخواهیم بود بنابراین خبرنگاران در ارتقای سواد جامعه نقش مهمی دارند.

وی یادآور شد: روحیه نقد پذیری و تحمل انتقادات باید بالا برود.

عتباتی افزود: آذربایجان غربی جز استان های دارای کمترین میزان جرائم مطبوعاتی در کشور است که این نشان دهنده مقید بودن اصحاب رسانه به قلم خود است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: بین نقد و راهکار و تبیین سازنده جهت حل مشکلات با تخریب، سیاه نمایی و مصادره به مطلوب باید فرق گذاشت.

وی ادامه داد: مطبوعات از ارکان مهم دموکراسی هستند بنابراین انتظار داریم عملکردها مورد نقد منصفانه قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست