اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: استان رتبه چهارم اهدای پلاسما خون را به خود اختصاص داده است.

بهزاد عمادی در گفت وگو با ایسنا افزود: در سال جاری ۱۲۵۰ واحد پلاسما خون توسط بهبود یافتگان کرونا در استان اهدا شده که استان رتبه چهارم اهدای پلاسما خون کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز برترین استا ن ها در پیگیری برای دریافت پلاسما خون است، یاد آور شد: استان رتبه اول  اهدای پلاسما خون توسط بهبود یافتگان کرونا را از نظر جمعیت و مصرف پلاسما در کشور به خود اختصاص داده است.
عمادی با اشاره به اینکه مصرف و تقاضای پلاسما در ارومیه نسبت به سایر شهرهای استان بیشتراست، تصریح کرد: متاسفانه مردم رغبت و استقبال چندانی برای اهدای پلاسمای خون با وجود تبلیغات ندارند.
معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۶۰هزار واحد خونی دراستان توسط مردم اهدا شده که مردان بیشترین سهم را داشته اند.
وی اظهارکرد: متوسط اهدای خون در زنان در کشور ۵ درصد است در استان ما متوسط ۳ونیم درصد است.
وی با اشاره به اینکه در برخی ماه های سال شاهد کمبود خون و فراورده های خونی در کشور به دلیل عدم اهدای خون هستیم، یاد آور شد: خوشبختانه در سال جاری در آذربایجان غربی هیچ کمبودی در خون و فرآورده های خونی وجود نداشت و حتی ۸۰۰۰ واحد خون نیز استان به شبکه ملی خون کشور خون رسانی کرد.
عمادی افزود: از تمامی هم استانی ها به ویژه بهبود یافتگان کرونا درخواست می‌شود برای کمک به بیماران بعداز گذشت یک ماه از بهبود یافتگی برای اهدای پلاسمای خون  خود به پایگاه های انتقال خون در استان مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست