اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : – مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: از ۲۰۰۷ واحد صنعتی در استان طی بررسی ها اولیه حدود ۶۰۰ واحد تولیدی صنعتی در حالت نیمه فعال و راکد قرار دارند.

عبدالحمید سرتیپی بیان کرد: پس از بررسی ها ی دقیق در خصوص این واحدها مشخص شد که ۴۱۰ واحد صنعتی قابلیت احیا و بازگردانی به چرخه تولید را دارند که ۱۸۰ واحد در داخل شهرک های صنعتی و ۲۳۰ واحد در خارج از شهرک ها هستند.

او ادامه داد: طی ۷ ماه اخیر در قالب یکشنبه های تولید، ۵۵ واحد تولیدی صنعتی با اشتغالزایی مستقیم برای ۸۰۰ نفر احیا و به چرخه تولید بازگردانی شده اند که استاندار و تیم اقتصادی استانداری در احیا و فعالسازی واحدهای نیمه فعال و راکد اهتمام ویژه ای دارند.

سرتیپی در خصوص اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: با ابتکار استاندار بیشتر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پس از بازدید در قالب یکشنبه های تولید با حضور مدیران دستگاه های ذیربط در واحدهای مشکلدار برگزار می شود که طی ۷ ماهه اخیر ۲۶ مورد بازدید از واحدهای مشکلدار با حضور مقام عالی استان انجام و ۱۳۰ واحد تولیدی صنعتی مورد بازدید قرار گرفته و ۲۲۹ مصوبه صادر شده است.

مدیر کل صمت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: طی ۷ ماهه اخیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یک هزار و ۴۰۰ مصوبه داشته است که ۷۲ درصد از این مصوبات به مرحله اجرا در آمده است ومابقی مصوبات در دست اقدام و اجرا است.

سرتیپی تصریح کرد: اولویت صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در مرحله اول احیاء واحدهای راکد استان است و در مرحله دوم افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی صنعتی که بنا به مشکلاتی در حال حاضر با ظرفیت پایین در حال فعالیت می هستند. در حال حاضر ۲ هزار و ۷ واحد صنعتی در استان مشغول به فعالیت اند که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۶۰ هزار نفر فراهم ساختند.

او اضافه کرد: طی ماه های اخیر گام های بسیار بزرگی جهت جلوگیری از خام فروش مواد معدنی استان برای ایجاد صنایع معدنی برداشته شده است، بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با انعقاد تفاهم نامه یا عقد قرار داد آغاز شده و یا در شرف آغاز بکار هستند که در زمینه اشتغالزایی نیز تأثیر بسزایی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست