اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب طرح اقدام ملی با هدف توسعه راه های روستایی ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی آسفالت می شود.

 محمد اسلامی امروز پنجشنبه (۹ آبان) در فرمانداری شهرستان سلماس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ساخت و توسعه ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در تمام استان های کشور آغاز شده و با توجه ‌عقب بودن تعدادی از شهرستانهای این استان از میانگین کشوری، سهم آذربایجان غربی در این مرحله از اجرای طرح، آسفالت ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی است که در مقایسه با سایر استان ها سهم بالایی محسوب می شود.

او ادامه داد: برای اجرای این طرح حدود ۱۸۰ اکیپ و ۱۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مشخص شده است، افزود: در طرح ابرار عملیات خاکی و زیرسازی به صورت امانی و مابقی به صورت پیمانی انجام می‌شود و در همین راستا دستورات لازم برای چگونگی شروع و ساخت پروژه‌ها ابلاغ شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح ملی اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی به دلیل احداث توسط شهرستان‌ها و استفاده از ماشین آلات راهداری، با همان اعتبار مصوب اجرا می‌شود و در صورت نیاز برای تامین سوخت و تعمیر ماشین‌آلات راهداری از اعتبارات ملی استفاده خواهد شد.

اسلامی بیان کرد: مرحله دوم این طرح برای سال آتی برنامه ریزی شده که آسفالت ۳ هزار راه روستایی است و در تدوین طرح ابرار هم تا پایان دولت پنج هزار کیلومتر راه روستایی جدید در کشور احداث کند که ۲ هزار کیلومتر آن تا پایان سال عمرانی ۹۸ و سه هزار کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال عمرانی ۹۹ انجام می‌شود.

او در خصوص مرز کوزه رش سلماس هم گفت: با پیگیری مسئولان آذربایجان غربی برابر تفاهم نامه امضا شده نسبت به آغاز مطالعات برای طراحی و ساخت مرز کوزه رش سلماس و تامین اعتبار لازم جهت ساخت راه ارتباطی آن در سال آتی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام خواهد شد.

 وزیر راه و شهرسازی امروز ۹ آبان ماه، طی سفری یک‌روزه به آذربایجان غربی سفر  و از مراحل بهسازی محور خوی- قطور- رازی بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست