اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز عملیات رهاسازی آب از سدهای مخزنی شهید کاظمی بوکان، شهرچای، مهاباد و زولا به سوی دریاچه ارومیه خبر داد.

اتابک جعفری ضمن اعلام این خبر به کردپرس گفت: در راستای برنامه های احیای دریاچه ارومیه و تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی آن و بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، عملیات رهاسازی آب از سدهای شهید کاظمی بوکان به میزان ۵/۱۹۴ میلیون متر مکعب ، سد شهرچای میلیون متر مکعب ۳۰ رهاسازی می شود.

او افزود: همچنین آب سد های مهاباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب و سد زولا ۶ میلیون متر مکعب طی ایام  هفته جاری با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها آغاز خواهد شد.

جعفری ادامه داد: با رهاسازی آب، مناطق پایین دست سد و مسیر انتقال در رودخانه های مذکور تحت تاثیر قرار خواهند گرفت لذا جهت پیشگیری از بروز حوادث و خسارات احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه ها، از عموم مردم محلی درخواست می شود در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری و موارد ایمنی را رعایت نمایند.

او در پایان گفت: همچنین کشاورزان برای حمایت از برنامه های احیای دریاچه ارومیه از برداشت و بهره برداری از سهم آب دریاچه در طول مسیرها برای مصارف زراعی خودداری کنند.

به گزارش کردپرس، پیش از این در مرحله نخست رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۹۹-۱۳۹۸ در ۱۵ بهمن ماه،  ۱۸ میلیون متر مکعب آب از سد مخزنی دریک سلماس و استمرار رهاسازی از سد شهرچای به دریاچه ارومیه رهاسازی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست