اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: بخش خصوصی آذربایجان غربی به جهت بهره مندی از ظرفیت های فروان در مهندسی آمادگی سرمایه گذاری در سوریه را دارد و و همچنین این استان از مشارکت در سرمایه گذاری مشترک واحد های تولیدی در سوریه استقبال می کند.

محمدصادق معتمدیان در دیدار با وزیر اقتصاد سوریه با تشریح توانمندیها و ویژگی های آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان در مسیر کریدور شرق به غرب که آسیای میانه را به اروپا و کریدور شمال غرب به جنوب غرب که قفقاز را به خلیج فارس متصل می کند قرار دارد.

او افزود: از یکسال قبل تیم اقتصادی استانداری در حال مطالعه ظرفیت های تجاری و اقتصادی با سوریه بوده که بر این اساس پتانسیل های خوبی برای ارتقاء سطح مراودات اقتصادی بین سوریه و جمهوری اسلامی ایران بویژه استان آذربایجان غربی وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در زمینه آموزش، پژوهش و تبادل تجربه در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، شیلات، باغداری، صنایع و بویژه صنایع کوچک و متوسط و با تکیه بر صنایع غذایی، تبدیلی و بسته بندی بسترهای همکاری مشترک وجود دارد.

معتمدیان افزود: در حوزه تجارت محصولات کشاورزی و تبادل تجارب و اطلاعات فنی در عرصه های مختلف بخش های تابعه بخش کشاورزی با عنایت به اهمیت امنیت غذایی در دو کشور، مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

او با تاکید بر همکاری های فنی و مهندسی، گسترش هر چه بیشتر در بخش اعزام گردشگر و مسافر از طریق زمینی نیز می تواند مورد توجه طرف ها قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باعنایت به ظرفیت های بالای گردشگری و طبیعی منطقه شمال غرب ایران و نزدیکی مسیر زمینی به استان آذربایجان غربی، می توان از این ظرفیت برای گسترش روابط بهره برد.

معتمدیان گفت: با توجه به ظرفیت مازاد سوریه در زمینه مرکبات و تولید محصولات کشاورزی در استانهای ساحلی بخصوص در استان لاذقیه، استان آذربایجان غربی آمادگی خود برای همکاری و مشارکت در ایجاد صنایع تبدیلی – تولید کنسانتره و پوره میوه را اعلام می‌نماید.

استاندار آذربایجان غربی با ابراز امیدواری نسبت به رفع هرچه سریع‌تر موانع و تسهیل مراودات اقتصادی بین ایران و سوریه از وزیر اقتصاد، کارشناسان و محققان سوری برای بازدید از فناوری و پیشرفت دانش کشاورزی و ظرفیت های آذربایجان غربی دعوت کرد.

ایران یک شریک استراتژیک برای سوریه است

وزیر تجارت خارجی و اقتصاد سوریه نیز در این دیدار گفت: علاقه‌مند به استفاده از تجربیات آذربایجان غربی در زمینهٔ کشاورزی هستیم و می‌توانیم برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی طرفین از توانمندیهای مشترک بهره‌مند شویم.

 محمد سامر الخلیل افزود: ایران یک شریک استراتژیک برای سوریه بشمار می رود.

آذربایجان غربی و دمشق از ظرفیتهای مشترک همکاری برخوردار هستند

محمدصادق معتمدیان در جریان سفر به سوریه،  با استاندار دمشق نیز دیدار کرد او  در این دیدار ضمن تشریح ویژگی های تاریخی، فرهنگی و اقتصادی آذربایجان غربی، پتانسیل های موجود استان را برشمرد و اظهار امیدواری کرد روابط بین دو استان گسترده تر از وضعیت فعلی شود.

معتمدیان افزود: گسترش روابط اقتصادی و تجاری با استانهای مهم سوریه در راستای دیپلماسی منطقه ای به عنوان سیاست اولویت دار دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: توانمندی های این استان در بخش های کشاورزی، مهندسی، معدن و گردشگری فرصت های بی نظیری برای ارتقای سطح روابط با دمشق بشمار می رود.

معتمدیان گفت: با توجه به بسترهای مهم حمل و نقلی دریایی، ریلی و جاده ای، از طریق ترکیه و اقلیم کردستان عراق، می توان با تشکیل کمیته های مشترک فرصت گسترش همکاریهای اقتصادی  تجاری را سرعت بخشید.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به علاقمندی این استان برای حضور موثر و گسترده در بازارهای سوریه گفت: آذربایجان غربی و دمشق به جهت برخورداری از پتانسیل های فراوان، زمینه های همکاری مشترکی با هم دارند.

 استاندار دمشق نیز در این دیدار ضمن قدردانی از علاقمندی آذربایجان غربی برای ارتقا روابط با دمشق، از گسترش مراودات ابراز خشنودی نمود.

محمد طارق کریشاتی ضمن تشریح ظرفیت های دمشق، بر سرعت بخشی به گسترش روابط با آذربایجان غربی تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست