اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دانش پژوه ارشد روانشناسی گفت: دو نفر که عاشق یکدیگر هستند، هر کدام دیگری را ایده آل می داند اما عنصر هماهنگی فراتر از عشق است.

محبوبه باقری نژاد در جلسه سوم کارگاه صدای قدم های عشق و انتخاب همسر اظهار کرد: آماده نبودن برای ازدواج مانند آماده بودن برای ناکامی و شکست است. ازدواج امری پر خطر است و یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی است، که بر تمام وجه آینده فرد تأثیر می گذارد.

وی با توضیح اینکه آیا برای ازدواج کردن عشق کافی است؟ افزود: دو نفر که عاشق یکدیگر هستند، هر کدام دیگری را ایده آل می داند. مانند دو نوازنده که هر کدام از دید دیگری بسیار زیبا و دلنشین می نوازد. اما بعد از ازدواج این دو نفر باید با هم یک آهنگ و یک موسیقی را ارائه کنند و این غیر از هنر نوازندگی به تنهایی، نیاز به هماهنگی دارد و عنصر هماهنگی آن چیزی است که فراتر از عشق است.

این کارشناس تاکید کرد: افزایش دانش درباره «ارتباط»، «خانواده» و «ازدواج» به ما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشیم و کیفیت ارتباط با همسرمان را بهبود ببخشیم.

باقری نژاد با اشاره به دلایل درست و نادرست ازدواج عنوان کرد: افراد باید لیستی در مورد دلایل درست و نادرست ازدواج درست کنند و در مورد لیست خود فکر کرده و توضیح بنویسند و سپس با جمع بندی به نتیجه مورد انتظار برسند.

وی خاطرنشان کرد: دلایل درست ازدواج مصاحبت و همراهی، عشق و صمیمیت، شریک حمایت کننده و والد شدن و دلایل نادرست نیز شورش بر علیه والدین، جستجوی استقلال، التیام یک ارتباط شکست خورده، فشار خانواده و یا اجتماع، ازدواج اجباری، نیاز جنسی، تنهایی، احساس گناه، دلیل اقتصادی و… است.

این روانشناس با توضیح اینکه چه افرادی مناسب ازدواج نیستند، گفت: افراد نامناسب مانند افرادی که معتاد به مصرف الکل، مواد مخدر یا دارو هستند، افرادی که به سرعت و شدت خشمگین می شوند، افرادی که مسئولیت زندگی خود را بر عهده نمی گیرند، افرادی که اختلال جنسی دارند، افرادی که کودک مانده و بلوغ آنان شکل نگرفته، افرادی که نمی توانند احساسات و عواطف خود را بیان کنند، افرادی که تفاوت سنی زیادی با شما دارند و…

محبوبه باقری نژاد با توضیح روابطی که مناسب ازدواج نیستند، ادامه داد: روابط نامناسب مانند روابطی که در آن شما کمتر یا بیشتر عشق می ورزید، روابطی که در آن احساس می کنید دیگری نیاز به تغییر دارد، روابطی که یک نفر می خواهد دیگری را کنترل کند و…

به گزارش ایسنا، در این کارگاه برای آموزش زندگی با یک فرد کنترلگر شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول مجسمه ساز و گروه دوم مجسمه شدند. از مجسمه ساز خواسته شد که هر طور دوست دارد مجسمه خود را بسازد و مجسمه حق ابراز نظر ندارد. در آخر تسهیل گر از دو گروه خواست تا احساس خود را از مجسمه بودن و مجسمه ساز بودن ابراز کنند. مجسمه ساز همان فرد کنترلگر است که در روابط حق اظهار نظر را به طرفش نمی دهد.

دانش پژوه ارشد روانشناسی با بیان پیش بینی کننده های ازدواج موفق خاطرنشان کرد: قبل از ازدواج هر دو نفر پخته و مستقل باشند، هر دو نفر به همان اندازه که دیگری را دوست دارد خودشان را هم دوست داشته باشند، هر دو نفر به خودآگاهی رسیده باشند، هر دو نفر بتوانند نظرات خود را قاطعانه بیان کنند و…، که اینها پیش بینی کننده های ازدواج موفق هستند.

وی با توضیح مفهوم تفاهم اظهار کرد: تفاهم در ازدواج به معنای فهم مشترک یا فهم نزدیک به همسران نسبت به یک موضوع است.

در ادامه شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شده و از آنان خواسته شد تا در ابتدا در یک برگه هر کدام بدون حرف زدن با هم نقاشی بکشند. بعد از آنان خواسته شد در مورد یک موضوع که با هم اتفاق نظر دارند نقاشی بکشند و سپس دو نقاشی به آنان نشان داده شد تا تفاوت نقاشی اول که بدون هیچ تفاهمی بود با نقاشی که با تفاهم کشیده بودند را متوجه شوند. نقاشی اول ناهماهنگ، نا مرتب و آشفته بود ولی نقاشی دوم هماهنگ و آرام و منظم بود.

به گزارش ایسنا، کارگاه های آموزشی و عملی در زمینه آموزش های پیش از ازدواج توسط موسسه روانشناسی اندیشمندان بهبود دشتستان با هدف پیشگیری از طلاق و کاهش اختلافات زناشویی در محلات کمتر برخوردار شهر برازجان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست