اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : علی محمد نیکبخت مدیر ۳۹ ساله و جوان ارومیه ای پارک علم و فناوری آذربایجان غربی که از حدود ۲ دو ماه قبل در این مسوولیت منصوب شده، بدون شک جزو محدود مدیرانی است که بر اساس لیاقت و شایستگی خودش و بدون وابستگی سیاسی به این منصب رسیده ، وی که دانشیار پایه ۱۴ گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه ارومیه می باشد، سوابقی همچون سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده، مدیر کل پژوهش و فن آوری دانشگاه ، مدیر کل خدمات علمی و فناوری، مدیر و موسس دفتر انتقال فناوری (TTO) دانشگاه، مدیر اداره روابط بین الملل دانشگاه ارومیه و عضو شورای علمی بنیاد نخبگان منصوب توسط ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهور را در کارنامه خود دارد.

این دکتر جوان حال کمر همت خود را بسته تا با لطف خدای متعال و کمک و همیاری بدنه اداری، مدیران ارشد استانی در راس آنها استاندار و مسوولان شهرستانی و جوانان جویای نام و جایگاه، این مجموعه رتبه علمی و فناوری پارک را ارتقا بخشد، جوانانی که با هزار امید و آرزو و صاحب ایده و خلاق مشغول ثبت اختراعات خود و شرکت های دانش بنیان در صدد ارتقای بنیه علمی کشور می باشند.

نیکبخت جوان با چاپ ۳ کتاب ، یک تالیف با موضوع ترمودینامیک کاربردی در عملیات واحد و ۲ ترجمه توانسته رتبه پژوهشگر برتر استان در سال ۹۶ و مدال طلای اختراعات INPEX2012 آمریکا را اخذ کند و موفق به ثبت ۸ مورد اختراع ملی و بین المللی شده و و مجری طرحهای متعدد ممیزی انرژی و تحلیل انرژی اکسرژی در صنعت تبدیلی، نماینده وزارت علوم در کارگروههای آموزشی، رتبه بندی دانشگاه ، عضو انجمن علمی مدیریت پسماند، عضو انجمن مهندسین مکانیک کشور و عضو انجمن موتور ایران گردد و مقالات ISI (مقاله hot paper سال ۱۳۹۵) خود را چاپ و تاکنون بیش از ۸۰ مقاله کنفرانس داخلی و خارجی دوره zero energy buildings منتشر کرده است.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در نشست خبری اخیر خود با جامعه رسانه ای اعلام کرد ؛ مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند و اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با توجه به تولیدات شرکت های فعال، توجه به نیازهای استان و سرمایه گذاری در این بخش است.

علی محمد نیکبخت اذعان می دارد در حال حاضر ۹۲ واحد فناور و ۱۲ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر می باشند که در راستای توسعه و حمایت این مجموعه برنامه های خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد : ما با تمام دانشگاه های استان ارتباط داریم، روسای دانشگاه ارومیه و علوم پزشکی استان از اعضای هیئت امنای پارک علم و فناوری هستند و در حال رایزنی برای ایجاد مرکز رشد در شهرهای پرجمعیت استان هستیم.

نیکبخت خاطرنشان ساخت : پارک علم و فناوری در سیاست های اجرایی و مالی شرکت ها هیچ دخالتی ندارد و رسالت آن صرفا رسالتی حمایتی به منظور حمایت و ارائه تسهیلات به این شرکت هاست. شرکت های مستقر در پارک تماما از مالیات معاف هستند.

وی ادامه می دهد : پارک علم و فناوری در کنار فراهم آوردن مجوز ها، معافیت ها و مشاوره های حقوقی رایگان برای شرکت ها و مراکز رشد، تسهیلات بانکی و حمایت مالی نیز ارائه می‌دهیم.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی معتقد است : ماعصای تحریم هستیم و شفاف در ساختمان شیشه ای پارک فعالیت های مان را انجام می‌دهیم.

محمد نیک بخت سرپرست علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به عدم آشنایی برخی از مردم در خصوص وظایف و رسالت پارک تاکید کرد : متاسفانه برخی ها پارک علم و فناوری را با پارک سرسره بازی اشتباه می گیرند!

اقدامات ۲ ماهه مسوولیت علی محمد نیکبخت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اختصارا به شرح زیر است:

– جذب ۵۰۰ میلیون سرمایه بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در یکی از واحدهای تولیدی دانش بنیان پارک
– مشارکت با دانشگاه ارومیه جهت تاسیس دو مرکز استارت آپ در ساختمانهای موجود دانشگاه، که در سفر وزیر علوم در هفته دولت افتتاح خواهد شد
– اصلاح نقشه جامع ۱۷ هکتار اراضی پارک فن اوری و اقدام به تهیه سند به منظور جدول کشی و محوطه سازی و تاسیس واحدهای صنعتی برای شرکتهای دانش بنیان
– مشارک سازمان فنی و حرفه ای در استانداردسازی و اعطای گواهی مهارت به شرکتهایی که در مرکز رشد پارک‌واقع درسازمان مستقر میشوند
– طراحی دو دویداد بزرگ” بانوان کارآفرین ” و “از منزل تا ثروت” که در شهریور و آبان ۹۸ برگزار خواهد شد.
-اقدام پیرو تفاهم نامه با کمیته امداد استان به منظور جذب نیروی انسانی نخبه تحت پوشش این کمیته در شرکتهای پارک
– مشارکت با معاونت کارآفرینی کمیته امداد در طرح راهبری شغلی و تربیت و اعزام‌منتور به مناطق کم برخوردار
-برنامه های ریزی مدرسه تابستانی کسب و کار و کارآفرینی در نینه دوم شهریور با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه ارومیه
– برنامه زنده تلویزیونی با موضوع شرکتهای کارآفرین پارک
-برنامه مفصلی برای تعامل با اربیل ، وان و آذربایجان طراحی شده و پاویون ۶ ماهه نمایشگاهی در قرقیزستان ایجاد و امسال که بودجه اش تامین شده است
-در راستای بهره گیری از ایرانیان موفق مقیم خارج برنامه های خوبی در دستور کار قرار گرفته که به عنوان مثال هفته گذشته رویداد باشکوهی با موضوع مرزهای فناوری حوزه سلامت توسط یکی از نخبگان ارومیه ای مقیم آلمان برگزار شد که با استقبال باشکوهی مواجه گردید.
-و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست