اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: طرح ویژه نظارتی عید نوروز و ماه رمضان جهت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش تقاضای عمومی در این ایام با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از ۱۵ اسفند تا پایان ماه رمضان اجرا خواهد شد.

عبدالحمید سرتیپی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای مردم برای خرید و انجام سفرهای نوروزی و در ادامه فرا رسیدن ماه رمضان و افزایش تقاضای کالاهای مورد نیاز این ماه، اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان بنا به دستور سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور جهت مقابله با روند افزایش تخلفات احتمالی به ویژه تخلف گرانفروشی ناشی از افزایش تقاضا برای خرید مایحتاج این ایام، طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان را همزمان با سایر استان ها اجرا خواهد کرد.

او اضافه کرد: گروه کالایی هدف در این طرح؛پخت و توزیع انواع نان، لبنیات( شیر، ماست و پنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه سیب، پرتقال، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینیجات، روغن موتور، مواد شوینده و تایرخودرو، روغن موتور، لوازم یدکی و غیره است.

مدیر کل صمت استان گفت: این طرح با حضور ۳۵ اکیپ متشکل از بازرسان اداره کل صنعت،معدن وتجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سراسر استان اجرا می شود.

سرتیپی گفت: همچنین در مدت زمان اجرای طرح ویژه نوروز در حوزه خدمات نیز مراکز و دفاتر؛ شرکت های مسافرتی زمینی، ریلی، هوایی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها، رستورا های بین شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار، خدمات خشکشویی، قالیشویی نیز مورد بازرسی و نظارت قرار خواهند گرفت.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: نظارت بر مراکز نگهداری کالا سردخانه ها، انبارها و بررسی میزان موجودی کالا در این مراکز و همچنین پایش مستمر تولید، توزیع و موجودی کالاهای هدف از طریق سامانه جامع تجارت و رصد گلوگاه های احتمالی تخلفات صنفی جهت جلوگیری از احتکار، عدم عرضه و گرانفروشی بصورت مستمر انجام خواهد شد.

سرتیپی تأکید کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از احتکار، قاچاق، عدم عرضه محصول، عدم درج قیمت، کم فروشی و غیره از سوی واحدهای صنفی را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی با واحد بازرسی در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست