اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر آموزش پرورش از احداث یک مدرسه جدید به نام شهید خلبان حیدری در مهاباد خبر داد.

یوسف نوری روز جمعه در دیدار با فرهنگیان مهاباد به عنوان نماینده عالی رییس جمهور و هیات دولت در این شهرستان افزود: جلسات متعددی بین ۶ وزیر کابینه دولت طی روزهای گذشته برگزار و برای هفته آینده در جریان است و تلاش می‌کنیم در مهلت قانونی ابلاغ آن را در پرداختی معلمان و فرهنگیان لحاظ کنیم.

او با بیان اینکه با اجرای طرح رتبه بندی پرداختی معلمان از تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود، ادامه داد: اجرای طرح رتبه بندی که به دغدغه اصلی فرهنگیان تبدیل شده طی ماه آینده به مرحله اجرایی خواهد رسید.

یوسف نوری به غیر از حوزه آموزش و پرورش، از پیگیری حوزه راههای مواصلاتی و تامین سرمایه لازم  برای کریدور غرب کشور خبر داد و تصریح کرد:  مدارس کانکسی در مناطق کمتر برخوردار را  هم در مدت زمان ۲تا ۳ سال با کمک خیرین و ستاد فرمان حضرت امام اتمام می بخشیم.

نوری در ادامه با بیان اینکه پتانسیل گردشگری مهاباد در سطح کشور بی نظیر است، گفت: هیچ کجای ایران طبیعت و جلوه های ویژه ای به مانند این شهرستان وجود ندارد که برای اجرای طرح‌های گردشگری بسیار مناسب است.

او اضافه کرد: طرح توجیهی و فنی توسط کارشناسان برای سرمایه گذاری نوشته شود حتما از طرف دولت اعتبار لازم برای اجرایی کردن آن اختصاص خواهد یافت.

نوری با اشاره به اینکه عدالت، مردم سالاری و شفافیت جز شعارهای دولت مردمی آیت الله رییسی است، افزود: اعتبار صرفه جویی شده از اجرای طرح اصلاح اقتصادی صرف هزینه‌های عمرانی و خدماتی و زیرساخت های توسعه ای خواهد شد.

او به سختی کار معلمان بعد از دوران کرونا و بازگشایی مدارس  هم اشاره کرد و گفت: تک تک معلمان هنرمندانی هستند که به شیوه های مختلف دانش آموزان را مدیریت و جذب علم و دانش می کنند.

نوری تاکید کرد:  کمبود نیروی انسانی در بخش خدماتی آموزش و پرورش با دستور رییس جمهور در حال پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: درخصوص ایستگاه راه آهن، فرودگاه، حوزه آب رسانی و دیگر مطالبات هم از طریق مسئولان مربوطه بعد از این سفر پی گیری و اطلاع رسانی خواهیم نمود.

به گزارش کردپرس، خالد حیدری، خلبان مهابادی، در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ در عملیاتی معروف به انتقام” در حالی که به همراه تیم آلفارد از پایگاه سوم شکاری مامور بمباران پایگاه هوایی کوت در استان میسان عراق بود هواپیمایش مورد اصابت یک فروند موشک سام قرار گرفت و در رودخانه دجله سقوط کرد و به شهادت رسید.

خالد حیدری به عنوان اولین شهید برون‌مرزی نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و نیز شهید وحدت در استان آذربایجان‌غربی شناخته می‌شود.

تندیس خلبان شهید خالد حیدری، نخستین خلبان شهید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار ماکت هواپیمای آن شهید بزرگوار، در ورودی مهاباد – ارومیه نصب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست