اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با محوریت شهرستان شاهین دژ برگزار شد، اظهار کرد: عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت ها در بخش راه های اصلی و روستایی، طرح های آموزشی، درمانی و بهداشتی بوده و در بخش اقتصادی نیز با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران به حوزه های کشاورزی و تغییر الگوی کشت و صنایع تبدیلی در راستای توسعه شهرستان شاهین دژ اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های مغفول مانده شهرستان شاهین دژ در حوزه های مختلف ادامه داد: شاهین دژ از توانمندی ها و پتانسیل های زیادی بویژه در بخش معدن برخوردار است که باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز این شهرستان از آب و زمین کافی برای زراعت و باغبانی با رعایت الگوی کشت برخوردار است.

وی با بیان اینکه شاهین دژ در بخش گردشگری نیز به دلیل آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری می تواند مورد توجه گردشگران و فعالان این حوزه قرار گیرد، افزود: این شهرستان از زیرساخت راه وضعیت مناسبی ندارد و چند طرح در این بخش به زودی شروع می شود که با توجه ویژه به حوزه های ارتباطی می تواند شاهد حضور بیشتر فعالان گردشگری در منطقه بود. 

معتمدیان با اشاره به اتمام دور نخست سفرهای شهرستانی افزود: از سال گذشته ۲۲ سفر شهرستانی برگزار شد و در درقالب آن، ۱۹ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در شهرستان ها برگزار شد که در نوع خود در کشور بی نظیر است.

وی افزود: در قالب این سفرها میز ارتباطات راه اندازی شد و مردم از نزدیک مشکلات خود را به مدیران کل دستگاه ها اجرایی بیان کردند.

معتمدیان ابراز امیدواری کرد دور دوم سفرها با برنامه دقیق، رصد مصوبات و نظارت بر عملکرد دستگاه ها انجام شود.

وعده های داده شده در سفرهای شهرستانی محقق می شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: وعده های داده شده در سفرهای شهرستانی محقق می شود و در این راستا تمامی مدیران دستگاهای اجرایی و خدمات رسان باید تلاش کنند.

محمدصادق معتمدیان ظهر پنجشنبه در جمع شهروندان شهر محمودآباد شاهین دژ با اشاره به اجرای طرح سفرهای شهرستانی، اظهار کرد: سفرهای شهرستانی در راستای تحقق مطالبات مردم و با برنامه ریزی کامل اجرا می‌شود و در دور اول سفرها توانستیم به تمامی شهرستان‌های استان سفر کنیم.

وی با اشاره به حمایت مالی از شهرداری‌های تازه تأسیس استان با هدف برآورد انتظارت مردم گفت: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این شهرداری‌ها قرار می‌گیرد تا این شهرداری‌ها بتوانند با اجرای طرح‌های مختلف، درآمد پایدار داشته باشند.

معتمدیان با بیان اینکه مطالبات مردم مناطقی که به شهر ارتقا یافته‌اند، بحق بوده و دولت نیز تلاش می‌کند این انتظارات را برآورده کند، گفت: قانون اختیاراتی به شهرداری برای تصمیم گیری و سرمایه گذاری در پروژه‌های شن و ماسه و یا بخش معادن داده تا بتواند درآمدزایی کند و در نهایت به نفع شهروندان خدمات ارائه دهد.

وی ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی را یکی دیگر از نیازهای شهرهای نوپا دانست و گفت: احداث فضاهای ورزشی و تفرجگاه، توجه به بخش سلامت و درمانگاه و پزشک از دیگر مطالبات بحق شهروندان است که در دستور کار قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه افزود: چهار بانده کردن مسیر میاندوآب به شاهین دژ و شاهین دژ به تکاب از ضروریات این منطقه است که توسط اداره کل راه و شهرسازی پیگیری خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سفر به شهرستان شاهین دژ با حضور در شهرک صنعتی این شهرستان، ضمن بازدید از زیر ساخت‌های این شهرک، از کارخانه تصفیه شکر بازید و از نزدیک مسائل و مشکلات این واحد تولیدی را بررسی کرد.

همچنین به دنبال درخواست‌های مردم محمود آباد از استاندار آذربایجان‌غربی برای توسعه مرکز خدمات جامع سلامت این شهر و ارائه خدمات بیشتر درمانی در این مرکز، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی بصورت سرزده از این مرکز بازدید و برای توسعه خدمات در آن قول مساعد داد.

روند الحاق اراضی به محدوده روستاهای آذربایجان غربی تسریع می یابد

استاندار آذربایجان غربی گفت: روند الحاق اراضی به محدوده روستاها با هدف تولید مسکن و ایجاد نواحی صنعتی در جوار روستاهای استان تسریع یافته و شیوه نامه مخصوص آن ابلاغ شده است.

محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در جمع اهالی روستای صفاخانه شاهین دژ افزود: طبق شیوه نامه ابلاغی به فرمانداری‌ها با کمک بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی، شناسایی اراضی قابل الحاق به محدوده روستا در دستور کار قرار گرفته و در زمان کمتر از ۲ ماه باید روند اجرایی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه روستاییان، تولیدکنندگان جامعه هستند، ادامه داد: با الحاق اراضی، اهدای زمین و تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن جوانان در روستاها فراهم شده و از مهاجرت به شهرها جلوگیری خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: علاوه بر تولید مسکن، با ایجاد ناحیه‌های صنعتی در جوار روستا برای کمک به بحث اشتغال از طریق فرآوری محصولات تولیدی و عدم خام فروشی، می‌توان بر قدرت اقتصاد روستاییان افزود.

معتمدیان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های اقتصادی نیازمند همکاری و مشارکت روستاییان است، گفت: دولت آیت الله رئیسی تمام تلاش خود را برای محرومیت زدایی و توسعه بخش روستایی و محرومان به‌کار گرفته و در بخش‌های مختلف حمایت مالی کرده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات دولت در بخش روستایی قابل توجه است، بیان کرد: اهدای تسهیلات ویژه به ساخت مساکن روستایی، پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال فراگیر روستایی در کنار ارائه خدمات رفاهی در دور افتاده‌ترین روستاها، نشان از توجه دولت به روستاییان دارد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: علیرغم صعب العبور بودن روستاها و هزینه‌های بسیار بالای گازرسانی، هم اکنون در تمام مناطق استان عملیات گازرسانی در حال اجرا بوده تا هموطنان در تمام نقاط استان به صورت عادلانه از خدمات دولت بهره مند شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت به‌دنبال تثبیت جمعیت روستایی است، اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم، باید سبب ماندگاری مردم در روستاها و مانع از مهاجرت آنان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست