اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی از تکمیل برنامه آمایش سرزمینی استان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که صبح امروز با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، در رابطه با آخرین وضعیت برنامه آمایش سرزمینی استان گفت: برنامه آمایش سرزمینی بعنوان نقشه راه استان، در حال نهایی شدن است و در سال ۹۸ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با اجرایی شدن برنامه آمایش سرزمینی که در آن برنامه ریزی ها بر اساس استعداد و ظرفیت هر شهرستان و منطقه صورت می گیرد، روند رشد و توسعه استان در حوزه های مختلف شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

شهریاری در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی استان در روزهای پایانی سال نیز گفت: علی رغم مشکلات موجود، تخصیص اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال گذشته، وضعیت بهتری دارد و در روزهای آینده نیز تخصیص هایی در این خصوص انجام می گیرد که در پیشبرد برنامه های عمرانی استان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه همکاری های بین المللی استان در حال گسترش است، افزود: اخیرا هیاتی از استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به ترکیه سفر کرده بودند که در این سفر، تفاهم نامه های همکاری خوبی نیز به امضاء رسیده است.

شهریاری اضافه کرد: در آینده نزدیک، سفرهایی هم به جمهوری آذربایجان و عراق خواهیم داشت که بی تردید تاثیر خوبی در توسعه همکاری های بین المللی استان خواهند داشت.

وی به سفر اخیر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو به استان هم اشاره کرد و گفت: پیرو این سفر و با هماهنگی های انجام گرفته با کنسول گری ایران در گوانگجو، به زودی زمینه خواهرخواندگی استان آذربایجان غربی با یکی از استان های مهم چین فراهم خواهد شد.

شهریاری ادامه داد: دو نفر از کارشناسان کشاورزی استان نیز جهت شرکت در دوره آموزشی استفاده از تکنولوژی های نوین در بخش کشاورزی، عازم چین خواهند شد.

مقام عالی استان به روند رو به رشد سرمایه گذاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری درخواست های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در استان وجود داشت که اجرایی شدن تعدادی از آن ها، اشتغال خوبی نیز به همراه داشته است.

شهریاری افزود: در سال گذشته، ۲۵ هزار شغل در استان ایجاد شده بود که این رقم در سال جاری، به بیش از ۳۸ هزار شغل افزایش پیدا کرده است؛ امیدواریم در سال آینده نیز با استمرار سرمایه گذاری ها در استان، مسیر رشد و توسعه استان هموارتر شود.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود از موافقت دولت با ایجاد بخش فیرورق به مرکزیت شهر فیرورق خبر داد و گفت: با مصوبه هیات وزیران در جلسه ۸ اسفند ۱۳۹۷، بخش فیرورق به مرکزیت شهر فیرورق از ترکیب دهستان ‏های فیرورق شمالی و فیرورق جنوبی در شهرستان خوی ایجاد می‏ شود.

همچنین در این جلسه، پیشنهاد الحاق روستاهای “سیدآباد” و “خانقاه” به محدوده شهری مهاباد توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مطرح و مورد تصویب اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت؛ این مصوبه جهت طی مراحل قانونی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست