اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه به جذب سرمایه در راستای زمینه سازی برای رشد استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۱ طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در استان به بهره برداری رسیده است و این روند باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

محمدمهدی شهریاری در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: در سال های اخیر، جواز ۴۶۳ طرح سرمایه گذاری در استان صادر شده که میزان سرمایه گذاری آنها حدود پنج هزار میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال پیش بینی شده برای این طرح ها بیش از ۹ هزار نفر است، اضافه کرد: از این میزان یکهزار و۶۰۰ نفر در طرح های به بهره برداری رسیده مشغول بکار شده اند.
وی از آغاز عملیات اجرایی سه طرح با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: طرح های دیگری نیز در حال پیگیری است که از جمله آنها می توان به بزرگترین واحد نساجی کشور در خوی اشاره کرد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با بودجه های دولتی امکان اجرای همه طرح های عمرانی در راستای توسعه استان وجود ندارد و باید بیش از پیش در خصوص جذب سرمایه های داخلی و خارجی اقدام کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در ماه های باقی مانده از امسال و سال آینده باید زمینه رضایتمندی بیشتر شهروندان فراهم شود، اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی مختلف باید ضمن صرفه جویی بیشتر در هزینه ها، زمینه همراهی روزافزون مردم با اجرای طرح ها را فراهم کنند.
نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی بزرگترین ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی را افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری ها دانست و گفت: مردم در ۴۰ سال گذشته با حضور در انتخابات مختلف، سلیقه های خود را اعمال کرده اند و این امر نشان دهنده توجه ویژه به خواست مردم در حاکمیت است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایجاد مشکلات بر سر راه انقلاب اسلامی در صدد مقابله با پیشرفت ایران در زمینه های مختلف هستند، افزود: جنگ های داخلی اوایل انقلاب در مناطق مختلف، تحمیل جنگ هشت ساله و اعمال تحریم های مختلف در حوزه اقتصادی از جمله این توطئه ها بوده که همگی خنثی شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که مردم ایران اسلامی همچون ۴۰ سال گذشته مشارکت خود را در توسعه کشور افزایش دهند تا با همراهی مردم و مسوولان، زمینه رشد روزافزون فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با قدردانی از توجه ویژه دولت به استان در حوزه اختصاص اعتبار سالانه اضافه کرد: با وجود رشد قابل توجه در این بخش، باید فضا را برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی آماده کنیم.
رضا حسینی بر استفاده از منابع مختلف تامین مالی در راستای اجرای طرح های عمرانی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارها استفاده از منابع فاینانس (کمک اعتباری خارجی) است که هنوز در استان توفیق خاصی در این خصوص نداشته ایم.
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص جزئیات لایحه بودجه سال آینده در بخش کشوری و استانی بحث و تبادل نظر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست