اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: صادرات از آذربایجان غربی ۲.۵ برابر شده است. به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری در گفتگوی ویژه خبری، با اشاره به افزایش حجم صادرات استان طی ۱۰ ماه سال جاری به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات از استان ۴۵۰ میلیون دلار بود.

وی با بیان اینکه میزان رشد تنها در مرز تمرچین پیرانشهر به ۳۵۰ درصد رسیده که رقمی قابل توجه است گفت: طی پنج سال گذشته دولت تدبیر و امید ۱۵۰ هزار میلیارد در راستای توسعه زیرساخت های استان سرمایه گذاری کرده است.

شهریاری ادامه داد:  امروز دولت تنها زیرساخت ها را برای توسعه استان آماده می کند به طوری که طی سال جاری ۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی به عنوان زیرساخت در مناطق مختلف انجام شده و اقدامات خوبی نیز در حوزه های گوناگون زمینه سازی کرده است.

استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: از جمله مهمترین بخش های زیرساختی استان آب، گاز و برق است و همه این موارد در مناطق مختلف استان مهیا شده به طوری که تنها در بخش گازرسانی شاهد برخورداری یکهزار و ۶۸ روستا در استان هستیم که بخش عمده آن در دولت تدبیر و امید مهیا شده است.

۷۰ روستا دهه امسال از نعمت گاز بهره مند می شوند

وی بیان کرد: علاوه بر آن گازرسانی به ۵۰۵ روستا در دست اقدام و ۴۵۰ روستا در دست مطالعه است که در کنار آنها گازرسانی به ۷۰ روستا نیز در دهه فجر امسال با ۵۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی افتتاح می شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در کنار بهبود زیرساخت های دولتی، زمینه برای جذب سرمایه های بخش خصوصی داخلی و خارجی در آذربایجان غربی فراهم شده، ادامه داد: در این راستا اولویت های استان احصا شده است که از جمله آنها می توان به بخش های کشاورزی، معدن و صنایع سبک نظیر میکروالکترونیک اشاره کرد.

وی اظهار داشت: از روز نخست روی کارآمدن دولت، بر روی جذب سرمایه گذاری متمرکز شده ایم و این امر با وجود تحریم ها و مشکل در نقل و انتقال مالی با موفقیت همراه بوده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در این راستا سه طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی آغاز شده که حجم سرمایه گذاری آنها ۱۱۷ میلیون دلار بوده و رتبه ما را در جذب سرمایه به رتبه سوم کشوری ارتقا داده است.

وی از پیگیری سه طرح دیگر سرمایه گذاری در استان خبر داد و افزود: یکی از آنها بزرگترین واحد تولید نساجی کشور است که امیدواریم بتوانیم روند احداث آن را تسریع کنیم.

استاندار آذربایجان غربی  با اشاره به دریافت ۴۶۱ تقاضای سرمایه گذاری داخلی در آذربایجان غربی طی سال جاری اضافه کرد: از این تعداد ۱۶۱ طرح با سرمایه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد ریال طرح همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی همچنین از برنامه ریزی برای افتتاح ۲۷ هزار میلیارد ریال طرح همزمان با دهه مبارک فجر در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: این اعتبار در قالب ۷۲۰ طرح و پروژه هزینه شده که از جمله مهمترین آنها می توان به سد مخزنی کرم آباد با هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریالی اشاره کرد.

وی گفت: در بخش های دیگری نظیر آب شرب و سالم شهری و روستایی، بهداشت و درمان، راهسازی، طرح های توسعه بخش آموزش طرح هایی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

او افزود: سامانه فاضلاب گلمان، طرح آبرسانی به مهاباد، ۶۵ پروژه برق رسانی، گازرسانی به ۷۰ روستا و شهر آواجیق در شهرستان چالدران، بهسازی یکهزار واحد مسکونی روستایی، هشت پروژه بهداشت و درمان و ۹۹ پروژه کشاورزی از جمله دیگر طرح های مهم این بخش به شمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به موضوع آب های مرزی و کشاورزی در این استان اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید در حوزه مهار آب های مرزی و سیستم های آبیاری تحت فشار ۶ هزار میلیارد تومان در استان هزینه شده که در صورت تکمیل طرح های این بخش، تا پایان سال ۶۰ هزار هکتار از مزارع به شبکه های آبیاری نوین مجهز می شود.

ورود هیئت های سرمایه گذاری به آذربایجان غربی با شتاب رو به رشد است

استاندار آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای ورود هیات های سرمایه گذاری از کشورهای مختلف دنیا به استان خبر داد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید به ویژه مدیریت جدید استان، ارتباطات بین المللی برای توسعه استان را افزایش داده ایم و تجار زیادی از کشورهای گوناگون برای بررسی وضعیت سرمایه گذاری و ظرفیت های مناطق مختلف وارد شده اند.

شهریاری افزود: مدیران ارشد کشورهای جمهوری آذربایجان، تجاری از ترکیه، هیات تجاری و سرمایه گذاری از چین در هفته های گذشته به استان سفر کرده اند که از جمله نتایج آنها استفاده از ظرفیت کشورهای مختلف برای توسعه استان است.

وی یکی از مهمترین مشکلات استان را صنایع فرسوده و استفاده صاحبان صنایع از فناوری های عقب افتاده دانست و اضافه کرد: در صدد هستیم زمینه مناسبی را برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی در راستای به روز کردن این واحدها فراهم کنیم که این امر به موازات جذب تسهیلات بانکی در حوزه رونق تولید انجام می گیرد.

استاندار آذربایجان غربی، این استان را دارای رتبه سوم کشوری در تنوع معدنی اعلام کرد و ادامه داد: یکی از سرمایه گذاری های خارجی ما در زمینه «سیلیس» است که در حال پیگیری آن هستیم.

وی سهم استان از لایحه بودجه سال آینده را تنها در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای (بودجه عمرانی) یکهزار و ۲۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان ۲۰ درصد بیشتر از پیش بینی بودجه امسال بوده و سهم استان را در بین استان های ۳۱ گانه کشور به ۴.۷۳ درصد رسانده است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: علاوه بر آن ۳۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی و ملی استانی شده و ۵۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه ای برای استان در سال آینده پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست