اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: موضوع مدیریت منابع آب به هیچ وجه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

محمدمهدی شهریاری در هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور اعضای این شورا در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، در رابطه با دستور کار جلسه مبنی بر مدیریت منابع آب استان گفت: اگرچه مشکلات حوزه آب در آذربایجان غربی نسبت به بسیاری از استان های کشور کمتر است اما این مساله به هیچ وجه نباید باعث شود از موضوع مدیریت بهینه منابع آب در استان غفلت کنیم.

وی تاکید کرد: باید برای استفاده بهینه از منابع آب در استان برنامه ریزی های دقیق و اصولی انجام گیرد، جهاد کشاورزی استان با بهره گیری از تکنولوژی های نوین، آموزش کشاورزان و تغییر الگوی کشت می تواند در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کند.

شهریاری گفت: در استان کارهای بسیار خوبی برای ارتقای کشاورزی بویژه در حوزه اصلاح بذر و نهال انجام گرفته که در کشور بی نظیر است، برای مثال در استان بر روی اصلاح بذر گندم تحقیقی صورت گرفته که برداشت گندم در هر هکتار زمین دیم را به ۱۵ تن و در زمین های آبی تا ۴۰ تن افزایش می دهد، لازم است استفاده از این دستاوردها در استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در خصوص کشت برنج در استان با مصرف آب مشابه محصول گندم نیز اقداماتی در دستور کار است که امیدواریم به مرحله عملیاتی شدن برسد.

شهریاری تصریح کرد: متاسفانه در طول این سال ها، بخش کشاورزی استان آن طور که باید و شاید از تکنولوژی های جدید بهره نبرده، وظیفه جهاد کشاورزی است که در این خصوص نیز اقدامات جدی را انجام دهد.

 وی افزود: بی تردید با استفاده از تکنولوژی های جدید در بخش کشاورزی، استان می تواند به قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور و حتی خاورمیانه تبدیل شود.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با ساماندهی چاه های غیرمجاز نیز گفت: برای ساماندهی چاه های غیرمجاز، جهاد کشاورزی استان پیشنهادی را با هدف تشویق کشاورزان به اجرای شیوه های آبیاری نوین در اراضی ارائه داده که لازم است با کمک نمایندگان مجلس این پیشنهاد به قانون تبدیل شده و به مرحله اجرا برسد.

مقام عالی استان همچنین از برنامه ریزی در جهت جذب سرمایه گذار در بخش دامپروری و تولید لبنیات خبر داد و گفت: با سرمایه گذارانی در خصوص ایجاد دامپروری های صنعتی و تولید لبنیات در استان مذاکره شده که در صورت عملیاتی شدن علاوه بر اشتغال زایی برای استان می تواند بخشی از نیازهای کشور را در این زمینه تامین کند.

وی افزود: در همین راستا به زودی طرح ایجاد گاوداری ۱۰۰۰ راسی در ماکو کلنگ زنی می شود و ظرفیت گاوداری ۲ هزار راسی سلماس نیز به ۵ هزار راس افزایش پیدا خواهد کرد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود از سفر معاون اول رئیس جمهور به استان در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: در سفر دکتر جهانگیری به استان، مهمترین مسائل و مشکلات استان از جمله مشکل تخصیص آب به بخش صنعت و خدمات در استان مطرح می شود که امیدواریم با رفع مشکلات، روند توسعه استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست