اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه، علما و اعضای شورای روحانیت استان امروز، ۲۵ آبان با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اهمیت مباحث معیشتی مردم و لزوم رسیدگی دولت در این زمینه اظهار کرد: دولت سیزدهم باید در کنار نگاه به مباحث فرهنگی مسائل معیشتی مردم را نیز در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: دولت باید در حوزه حمایت از تبلیغ دین و ایجاد منابع پایدار برای مساجد و حوزه‌های علمیه گام‌های موثری بردارد.

وی حضور در جلسات فرهنگی و دینی توسط مسئولان اجرایی را یکی دیگر از موضوعات مهم در زمینه تاثیرگذاری فرهنگی دانست و گفت: باید در مجموعه های کلان مدیریت فرهنگی و دینی در دست روحانیون قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی از افزایش اختیارات دولت سیزدهم به استانداران خبر داد و گفت: از سال آینده بخشی از درآمدهای استانها در یک صندوق اعتباری ویژه جمع آوری و با اختیار استاندار و هیات امنای این صندوق برای توسعه و پیشرفت استان هزینه می شود.

 محمدصادق معتمدیان با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی ، دینی و مذهبی یکی از دغدغه های مهم مدیریت استان است ، ادامه داد: استفاده از ظرفیت های فکری علما و روحانیون در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و گفتمان انقلاب و استمرار برگزاری نشست های همفکری با علما ، روحانیون و ائمه جمعه جزو اولویت های استان قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر توجه ویژه به مباحث فرهنگی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه ادامه داد: به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان اسلام و انقلاب علیه نظام اسلامی و مشکلات ناشی از آن بر معیشت و رفاه مردم ، توجه به مباحث فرهنگی  در جامعه کمرنگتر شده است.

محمدصادق معتمدیان نهادینه کردن فرهنگ مطالبه گری در جامعه به عنوان یک نیاز را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حال حاضر در جنگ تمام عیار و همه جانبه با دشمنان نظام هستیم و با وجود این دشمنی ها ، با روی کار آمدن دولت سیزدهم امیدواری در بین مردم افزایش یافته است .

او ادامه داد: تمام تلاش دشمنان ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است و این درحالی است که مردم ایران اسلامی با وحدت و همدلی،  دشمنان اسلام و انقلاب را مایوس خواهند کرد.

استاندار آذربایجان غربی علما و روحانیون را پناهگاه مردم دانست و گفت: علما و روحانیون و ائمه جمعه مسایل و مشکلات مردم را به ما منعکس کنند.

او بر حضور میدانی و جهادی مسئولان در بین مردم و بویژه مناطق محروم تاکید کرد و گفت: دیدن مشکلات مردم بدون واسطه در حل این مشکلات بسیار موثر خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف ادامه داد: با وجود این ظرفیت ها، استان در بسیاری از شاخص ها نسبت به میانگین کشوری در رتبه های پایینی قرار دارد .

معتمدیان ادامه داد: برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم از تمامی ظرفیت های نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی  فرمان حضرت امام (ره) ، قرارگاه سازندگی و نیروهای نظامی استفاده می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی وجود پیروان اقوام و مذاهب مختلف در استان را فرصتی مناسب برای وحدت و همدلی در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: موقعیت خاص جغرافیایی استان و هم مرز بودن با سه کشور موجب شده استان از طرف شبکه های ماهواره ای  و رسانه های معاند نظام ، آذربایجان غربی در صف اول تهاجم فرهنگی دشمن قرار گیرد.

معتمدیان از افزایش اختیارات دولت سیزدهم به استانداران خبر داد و افزود: از سال آینده بخشی از درآمدهایی استانها در یک صندوق اعتباری ویژه جمع آوری و با اختیار استاندار و هیات امنای این صندوق برای توسعه و پیشرفت استان هزینه می شود

او  استفاده از مدیران کارآمد، فساد ستیز، جهادی و انقلابی و تشکیل تیم های کارآمد مدیریتی با استفاده از این نیروها را در رفع موانع و مشکلات توسعه استان و محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان مورد تاکید قرار داد.

استاندار آذربایجان غربی اقتصادی کردن زیر ساخت های عمرانی ، اتمام پروژه های نیمه تمام ، تشکیل هاب های تجاری و اقتصادی ، رفع موانع و مشکلات محصولات کشاورزی بویژه سیب ، توسعه راه های ارتباطی و ریلی ، را از جمله برنامه ای استان در مدیریت جدید عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست