اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: همکاران ما دائما شبکه را مورد بررسی و پایش قرار میدهند و  برنامه ریزی های لازم برای ایجاد سایت های جدید انجام میشود.

چنگیز نوری در گفت و گو با برنامه تلوزیونی باخیش صداوسیما مرکز آذربایجان غربی با اشاره به حوزه فعالیت های مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: از سال ۸۸ که شرکت مخابرات ایران به طور کامل به بخش خصوص واگذار و حوزه وظایف آن کاملا شفاف شد که بر اساس آن توسعه و پوشش حوزه شهری به طور کامل بر عهده شرکت مخابرات ایران قرار گرفت و مسئولیت توسعه حوزه روستایی از دوش این شرکت برداشته شد.

وی افزود: طبیعتا توسعه مناطق روستایی نیز با برنامه ریزی های انجام شده با اداره کل فناوری استان نیز قابل برنامه ریزی است اما توسعه زیرساخت های مخابراتی شهری استان بر عهده مخابرات منطقه آذربایجان غربی است که امیدوارم مردم استان در این چهار چوب به بهترین نحو از خدمات ما استفاده ببرند.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی در پاسخ به سئوال گزارشگر این برنامه در خصوص کیفیت خدمات همراه اظهار کرد: در خصوص آنتن دهی شبکه تلفن همراه باید عرض کنم که در حال حاضر تمام نقاط شهری و روستایی استان به طور کامل تحت پوشش قرار دارند.

وی گفت: تمام نقاط شهری استان نیز از پوشش مناسب اینترنت نسل سه و چهار برخوردار هستند، اما طبیعتا برخی نقاط شهری به دلیل ساخت و سازهای مکرر و رشد محدوده حاشیه شهر ها، ممکن است در دریافت خدمات اینترنت با همراه مشکلاتی داشته باشند.

نوری تصریح کرد: با این وجود همکاران ما دائما شبکه را مورد بررسی و پایش قرار میدهند و  برنامه ریزی های لازم برای ایجاد سایت های جدید انجام میشود که در همین راستا در سال جاری ۶۳ سایت جدید همراه اول در شهرهای استان در دست ساخت است.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی افزود: علاوه بر این پروژه های جدیدی در نقاط جاده ای استان نیز در دست اقدام است که از جمله آن ها میتوان به پوشش کامل نسل سه و چهار اینترنت در جاده مواصلاتی شهید کلانتری اشاره کرد.

ارتقای کیفیت سروریس های تلفن همراه در استان

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: در سال ۹۹ و در بیش از ۵۰۰ نقطه استان تکنولوژی های جدید شبکه تلفن همراه  از جمله تبدیل تکنولوژی نسل سوم به چهارم به منظور بهبود کیفیت شبکه نصب شده است.

چنگیز نوری در خصوص شرایط و نحوه خرید اشتراک جدید تلفن ثابت اظهار کرد: بر اساس سیاست گذاری ها، ما سالانه ۲۰ هزار مشترک جدید را در سطح استان به شبکه تلفن ثابت خانگی وارد میکنیم و این شبکه برای پاسخگویی به نیازهای مردم طراحی شده است.

وی افزود: با توجه به ساخت و سازهایی که در شهر اتفاق می افتد ما به بیش از ۹۵ درصد این درخواست ها پاسخ مثبت میدهیم، اما طبیعی است که در بافت قدیم شهر، درخواست ها و ساخت و سازهای ساختمانی به دلیل برخی محدودیت های فنی زمان بیشتری را طلب کند یا فعلا ممکن نباشد.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: در سال ۹۸ نیز  در بیش از ۶۸ مرکز جدید به منظور پاسخگویی به این نیاز در حال ایجاد شبکه و نصب تجهیزات هستیم، ما در نقاطی که ساخت و ساز جدید انجام شده هیچ گونه محدودیتی نداریم، اما در مناطقی که بافت قدیم هستند دچار برخی محدودیت ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه خرید اشتراک جدید تلفن ثابت بدون تغییر ۲ میلیون ریال و نرخ مکالمات نیز طبق سالهای گذشته تغییری نکرده است.

نوری در پاسخ به سئوال گزارشگر این برنامه مبنی بر اینکه دلیل برخی اختلالات در سیستم آموزش مجازی شاد چیست، تاکید کرد: مشترکین Adsl  مخابرات از شبکه مسی استفاده میکنند و طبیعی است که موقعیت مشترکین نسبت به مرکز در سرعت دریافت اطلاعات و کیفیت خدمات تاثیرگذار باشد، علاوه بر این برخی عوامل دیگر مانند نوع سرویس خریداری شده و کیفیت ساخت و ساز و زیرساخت های ساختمان مسکونی یا واحد تجاری در سرعت اینترنت تاثیرگذار است.

وی افزود: اما در خصوص برنامه شاد این موضوع یک بحث دو طرفه است، متولی این سرویس وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل فناوری در استان ها است و ما تنها بستر فیزیکی ارتباط را تامین میکنیم.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: ممکن است در برخی نقاط شبکه تلفن همراه دچار مشکلاتی باشیم که این شبکه مرتبا پایش و برای حل مشکلات آن برنامه ریزی می شود، در سال ۹۹ و در بیش از ۵۰۰ نقطه استان تکنولوژی های جدید شبکه تلفن همراه  از جمله تبدیل تکنولوژی نسل سوم به چهارم به منظور بهبود کیفیت شبکه نصب شده است.

هیچ کم فروشی در ارائه بسته های اینترنتی مخابرات وجود ندارد

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: اگر نحوه مصرف دیتای مشترکین مدیریت شود، بسته های اینترنتی مخابراتی کاملا به صرفه و با کیفیت و بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات است.

چنگیز نوری با اشاره به پوشش صد درصدی همراه اول در مناطق مختلف استان اظهار کرد: ما مشکلی برای  آنتن دهی همراه اول نداریم و امروز سطح پوشش آنتن دهی همراه اول در استان صد درصد است اما در خصوص پوشش دیتا، در مناطق شهری هم شبکه پایدار و تجهیزات قدرتمندی وجود دارد که اگر ساخت و سازهای جدید مشکلی ایجاد نکند، ما از یک پوشش مناسب دیتا برخوردار هستیم.

وی افزود: نقاطی که بواسطه موانع فیزیکی و ساختمان ها دچار مشکل هستند، به مرور شناسایی و مخابرات منطقه اقدامات لازم را در این راستا انجام میدهد که در همین راستا در ۵۰۰ نقطه استان در حال ارتقاء سایت ها و در بیش از ۶۳ نقطه در حال راه اندازی سایت های جدید هستیم.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی تصریح کرد: البته همزمان با رشد محدوده شهر ها از حاشیه و ایجاد مناطق جدید در بخش های انتهایی شهر، آنتن دهی تلفن همراه دچار اختلال می شود که این نقاط با سایت های جدید مجددا تحت پوشش قرار میگیرند که از جمله آن ها میتوان به سایت منطقه گلشهر ارومیه اشاره کرد.

نوری گفت: عمده مشکل ما در خصوص آنتن دهی و دیتا در مناطق جدید توسعه یافته است و در بافت قدیمی مشکلی نداریم، اگر هم ساختمان های جدید برای مناطقی در بافت قدیم مشکلاتی به وجود آوردند ما آمادگی داریم این مناطق را شناسایی و برای رفع مشکلاتشان برنامه ریزی کنیم.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی در پاسخ به این سئوال که آیا مدیریت تعرفه های اینترنتی بر اساس تصمیم مخابرات استان تعیین می شود، گفت: قیمت ADSL بر اساس تصمیمات سازمان تنظیم مقررات و تابع تعرفه کشوری است.

وی گفت: مشترکین مطمئن باشند که هیچ کم فروشی در بسته های اینترنتی مخابرات وجود ندارد، اما گاها برخی دلایل پنهان فنی باعث ایجاد این احساس در برخی مشترکین میشود که ممکن است در ارائه بسته های اینترنتی کم فروشی انجام شود، اگر مشترکین برخی اصول مانند عدم استفاده از فیلترشکن ها، مدیریت آپدیت نرم افزارها و مدیریت استفاده از برخی پیام رسان های پر مصرف مانند اینستاگرام را رعایت کنند، میتوانند مصرف اینترنت خود را مدیریت کنند.

نوری تاکید کرد: اگر نحوه مصرف دیتای مشترکین مدیریت شود، بسته های اینترنتی مخابراتی کاملا به صرفه و با کیفیت و بر اساس مصوبات سازمان تنظیم مقررات است.

استفاده بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک از خدمات مخابرات

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: در استان ۹۷۰ هزار کاربر تلفن ثابت و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک همراه اول وجود دارد.

چنگیز نوری در خصوص برنامه های مخابرات منطقه آذربایجان غربی برای عرضه شبکه فیبر نوری اظهار کرد: سیاست های توسعه زیرساخت های مخابراتی استان به طور جد پی گیری می شود و در همین راستا ما به دنبال ارائه سرویس های جدید و با کیفیت تر برای مردم استان هستیم.

وی افزود: سرویس FTTH  فعلا برای نقاط شهری استان دایر شده است و در این سرویس همکاران ما فیبر نوری را مستقیما به محل استفاده مشترکین میرسانند که این سرویس از کیفیت بالا و از تعرفه سازمان تنظیم مقررات برای مشترمکین ADSL  برخوردار است.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: مشترکین میتوانند با استفاده از این سرویس امکان استفاده از اینترنت با سرعت ۷۰ مگ را داشته باشند.

نوری خاطرنشان کرد: سرویس FTTH هم اکنون در شهرستان های ارومیه، بازرگان، ماکو، خوی، سلماس، نقده میاندوآب، بوکان، مهاباد و سردشت راه اندازی شده است.

وی گفت: چون این سرویس در مرحله معرفی محصول در استان است، هزینه ای بابت بستر سازی سرویس از مشترکین دریافت نخواهد شد.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی در پایان این مصاحبه یک ساعته، با اشاره به تلاش شبانه روزی مخابرات استان برای رضایتمندی مشترکین افزود: دو هزار نفر پرسنل خدوم مخابرات استان در تلاش هستند تا مردم بتوانند از خدمات با کیفیت مخابراتی استفاده کنند.

نوری تصریح کرد: سامانه های ۱۹۵ برای دریافت شکایات، سامانه ۲۰۲۰ برای پاسخگویی و راهنمایی مشترکین ADSL و سامانه ۲۰۱۱۷ برای دریافت مشکلات مربوط به خرابی تلفن ثابت  برای ارتباط هر چه نزدیک تر با مردم فعال شده است، علاوه بر این بنده روزهای سه شنبه هر هفته آماده دیدار و گفت و گوی حضوری با مردم عزیز هستم.

وی افزود: آخرین آمار مشترکین در استان ۹۷۰ هزار کاربر تلفن ثابت و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک همراه اول است که مجموعا بیش از  ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک از خدمات مخابراتی در استان بهره مند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست