اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو از اعلام آمادگی این سازمان برای رفع مشکلات سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

مهدی خلفخانی در دیدار با  رئیس و نمایندگان اعضای اتحادیه کارآفرینان و صاحبان صنایع استان ارزروم ترکیه  گفت:‌ وجود نیروی کار جوان با انگیزه و کاردان،‌ مشوق ها و مزیت های منطقه آزاد،‌ انرژی ارزان و دسترسی به بازارهای جهانی، منطقه آزاد ماکو را از دیگر نقاط کشور برای توسعه تجارت با ترکیه متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه حمایت از بازرگانان ترک و انجام مشاوره با تجار ایرانی برای همکاری با ترکیه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام می‌شود، افزود: با توجه به اقدام سازمان در احداث شهرک صنعتی مشترک میان دو کشور، همکاری های تجاری در آینده شتاب بیشتری همراه می شود.

همچنین ابراهیم گوزوتوک رئیس انجمن فعالین اقتصادی و کارآفرینان ارزروم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مرزهای ایران در ماکو با ترکیه همواره مرز صلح، دوستی و آرامش است، افزود: زمینه همکاری میان تجار و بازرگانان دو کشور ترکیه و ایران فراهم شده است.

رئیس انجمن فعالین اقتصادی و کارآفرینان ارزروم با اشاره به ظرفیت های همکاری دو کشور در حوزه اقتصاد و تجارت، گفت: احداث شهرک صنعتی مشترک در ماکو برای دو طرف بسیار پرسود و باصرفه است و می توان با گسترش ظرفیت‌ها و رفع موانع اداری و ساختاری، از این ظرفیت استفاده کرد.

وی به تسهیل حمل و نقل کالا میان دو کشور تاکید کرد و افزود: در صورت اجرای کامل قوانین منطقه آزاد در ماکو ما با علاقه مندی بیشتری آماده همکاری هستیم.

گوزوتوک با تاکید بر رفع مشکلات گمرکی از سوی منطقه آزاد ماکو افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل ترانزیتی و بهسازی جاده های مواصلاتی ایران، تسهیل در تخلیه و بارگیری، حمایت از تجار و صنایع کوچک نیازمند توجه بیشتر دولت ایران است.

به گزارش ایسنا؛ در نشست رئیس و نمایندگان اعضای اتحادیه کارآفرینان و صاحبان صنایع استان ارزروم ترکیه با معاون توسعه تجارت بین الملل، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو بر لزوم توسعه مبادلات تجاری و فعالیت های اقتصادی بین ماکو و ارزروم تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست