اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: تصفیه‌خانه آب شرب سلماس با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان که ۳۷ میلیارد تومان آن آورده بخش خصوصی است، امروز آماده بهره برداری شد.

قاسم تقی‌زاده خامسی روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح سامانه تامین آب سلماس اظهار داشت: در اوایل انقلاب ٢٧ مورد تصفیه‌خانه در شهرهای کشور وجود داشت که این تعداد هم اکنون به بیش از ١۵٠ مورد رسیده است.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، ۱۶۰ هزار نفر مردم سلماس از آب کیفی بهره‌مند شدند.

او افزود: ٢٨ تصفیه‌خانه جدید دیگر نیز به همت دولت تدبیر و امید هم‌اکنون در دست احداث است که تا پایان کار این دولت در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی زاده گفت:قبل از انقلاب فقط ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در کشور وجود داشت که در حال حاضر به ۲۳۲ فاضلاب شهری رسیده و تا پایان این دولت نیز ۶۴ تصفیه خانه دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

او تصریح کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب و فاضلاب روستایی در کشور در حال حاضر به هفت میلیون و ٢٠٠ هزار نفر رسیده و تا پایان این دولت این میزان به ١٠ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: امسال ۶ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان طرح در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسیده است که این نشان از عملکرد مناسب دولت در این استان است.

شهریاری تاکید کرد: آذربایجان‌غربی امروزه در شاخص‌های توسعه از جمله گاز در بخش روستایی به ٧١ درصد، آب روستایی به ٧۶ درصد و برخورداری از تخت بیمارستانی به ١.۶ درصد رسیده است.

در ادامه این مراسم و باحضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، تصفیه‌خانه آب شرب سلماس، همزمان با ششمین روز از دهه فجر به بهره‌برداری رسید. این تصفیه‌خانه پیشتر به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شده بود.

به گزارش کردپرس، این پروژه جهت تامین آب سالم و پایدار شهرهای سلماس ، تازه شهر و روستاهای همجوار و با افق طرح سال ۱۴۱۸ احداث شده است.

این پروژه دومین تصفیه خانه مدرن کشور بعد از تصفیه خانه مهاباد است که به روش D.A.F  (شناورسازی با هوای فشرده به روش اختلاط، انعقاد و زلال سازی) احداث و به صورت B.O.T  با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است. همچنین ظرفیت این تصفیه خانه ۵۷۵ لیتر بر ثانیه است که توانایی تامین آب سالم و پایدار ۱۶۰ هزار نفر را دارد.

اجرای طرح فاضلاب شهرستان سلماس ۲۹ سال پیش آغاز شد اما بعد از سه دهه این واحد تا آبان ماه امسال ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. مسئولان وعده داده بودند که تا پایان آذر ماه این پروژه افتتاح شود اما بهره برداری از این پروژه به دهه فجر امسال رسید.

پیشتر شهروز برزگر نماینده سلماس در مجلس دهم آب شرب ناسالم این شهرستان را عامل افزایش بیماری های سنگ کلیه، ناراحتی معده و روده دانسته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست