اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تونل انتقال آب منطقه زاب تا آخر سال جاری افتتاح خواهد شد.

پیمان آرامون با بیان اینکه پروژه تونل انتقال آب منطقه زاب در مراحل پایانی است و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید افزود: با بهره برداری از این طرح سالانه ۶۰۰میلیون مترمکعب آب را به دریاچه ارومیه انتقال خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ اعتبارات ریالی برای پروژه های احیای دریاچه ارومیه تخصیص پیدا کرده است اظهارداشت: تا سال ۹۶ تمامی پروژه های اجرایی در دریاچه ارومیه بحث تثبیت این دریاچه را در پیش داشت.

آرامون با بیان اینکه از سال۹۶ با اجرای طرح های همچون لایروبی انهار، کنتورهای هوشمند و ساماندهی مناسب آب ها در جهت احیای دریاچه ارومیه گام برداشته ایم ادامه داد: در سال آبی ۹۷و۹۸ ارتفاع دریاچه ارومیه به ۱۰۳ متر رسیده است که نشان دهنده بهبود نسبی دریاچه است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش وسعت دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه هزارو ۱۰۵ کیلومتر افزایش به بیش از دو هزار و ۸۰۷ سانتیمتر رسیده است.

آرامون با اشاره به اینکه در آغاز سال جاری بیش از ۲۰۰میلی متر بارندگی در استان را شاهد بودیم تصریح کرد: به دلیل اقدامات وسیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه این بارش ها کمترین خسارت را برای استان به دنبال داشت‌.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین از بهبود نسبی وضعیت آرتمیا تنها موجود زنده دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: میزان آرتمیا درهر لیتر ۲۹ عدد است که نشان از گذر ازدوره تثبیت دریاچه و رسیدن به مرحله احیای دریاچه ارومیه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست