اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی افتتاح و کلنگ‌زنی گازرسانی به ۱۸۷ روستاهای استان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

علیرضا شیخی  در نشست خبری با خبرنگاران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، پروژه‌های گازرسانی به ۴۵ روستا و ۶۳ صنعت با صرف ۳۸/۵ میلیارد تومان اعتبار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی درباره موقعیت روستاهای گازرسانی شده نیز اعلام کرد: این روستاها در محورهای یک و دو جاده برهان مهاباد، محور تک آغاج میاندوآب، محور قطور، آلچین، ساروجه و اقبال شاهین‌دژ، محور یلقون آغاج تکاب، محور خورنج پیرانشهر، بیوران و ملاشیخ سردشت، علی ملک، لواشلو و تازه‌کند دیم نقده و همچنین محورهای گل شیخان و نی چالان ارومیه واقع هستند.

به گفته شیخی، برای گازرسانی به این روستاها در مجموع ۴۹۱ کیلومتر شبکه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه به پروژه‌های در نظر گرفته شده برای کلنگ‌زنی در ایام مبارک فجر اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل ۱۴۲ روستا، ۵۳ صنایع و ۳ خط تغذیه است که برای اجرایی شدن آنها ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رکورد مصرف گاز در آذربایجان غربی

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی رکورد زد.

علیرضا شیخی افزود: همزمان با افت محسوس دما در کشور و استان ؛ روز دوشنبه ۷ بهمن ماه ۲۴ میلیون و ۲۵۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی تنها در بخش خانگی در آذربایجان غربی مصرف شده است.

وی ادامه داد : روزدوشنبه در مقایسه با روز پیش از آن شاهد رشد ۷٫۳ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی بوده ایم.

شیخی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار و ۸۴۰ مشترک گاز طبیعی درآذربایجان غربی وجود دارد تصریح کرد: روز دوشنبه که شاهد بیشترین مقدار مصرف گاز در تاریخ آذربایجان غربی در یک روزبودیم به طور متوسط هر مشترک گاز طبیعی ۲۵ متر مکعب گاز در بخش خانگی مصرف نموده است.

وی افزایش میزان مصرف را تنها به افت دما مرتبط ندانست و گفت: با اشاره به توسعه گازرسانی در آذربایجان غربی در نتیجه تلاشهای مدیران و کارکنان شرکت گاز در مجموع درپاییز امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد سه درصدی تحویل گاز طبیعی در استان بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست