اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۳۹پروژه اقتصادی، عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی درهفته جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

اکبر کرامتی در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: درهفته جهاد کشاورزی ۱۳۹ پروژه اقتصادی، عمرانی وتولیدی بخش کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۲۲۴میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۰۶نفر افتتاح می شود.
وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط دریاچه ارومیه اولویت با طرح های آب و خاک است، تصریح کرد: در هفته جهاد کشاورزی ۱۰۵پروژه آب وخاک با اعتبار ۱۱۴میلیارد ریال افتتاح می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه در استان ۲۲۵خانوار بهره بردار غیر رسمی در یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت استان فعالیت دارند، اظهار کرد: مجموع تولیدات محصولات کشاورزی استان سالانه ۶.۸ میلیون تن است که سهم استان از تولیدات کشاورزی  کشور ۴.۴ دهم است.
کرامتی با تاکید به اینکه پیش بینی می شود ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی سال زراعی ۹۹_۱۴۰۰بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان است، یاد آور شد: سرمایه گذاری که در بخش کشاورزی استان در ۴سال گذشته انجام شده در صنایع بسته بندی و تکمیلی بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان ۲۳۲ واحدفرآوری محصولات کشاورزی و ۴۰۰سردخانه با طرفیت بیش از یک میلیون تن فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در استان بیش از ۶۰هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که ۵۴هزار هکتار آن حالت اقتصادی دارد که سالانه بیش از یک میلیون تن سیب محصول می دهد.
کرامتی افزود: در بخش آبیاری تحت فشار ۳۷۳۰ هکتار از اراصی استات به آبیاری تحت فشار مجهز هستند.

وی درادامه به سوالات مطروحه خبرنگاران حاضر در نشست در خصوص تولید محصولات استراتژیکی از قبیل گندم،چغندر قند، توزیع کودهای کشاورزی و…. پاسخ داد.
در ادامه محمد دیبایی دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی و رییس اداره روابط عمومی سازمان به تشریح برنامه های مورد نظر در هفته جهاد کشاورزی امسال پرداخت و اظهارکرد : ۱۵ عنوان برنامه به منظور بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در سازمان تدوین و برنامه ریزی شده است .
دیبایی افزود: افتتاح پروژه های شاخص عمرانی، اقتصادی و تحقیقاتی بخش کشاورزی، نشست مطبوعاتی رییس سازمان با اصحاب رسانه، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدای جهاد کشاورزی، پیش بینی سخنرانی رئیس یا معاونین سازمان قبل از خطبه های نماز جمعه در صورت مساعد بودن شرایط با توجه به شیوع کرونا ، حضور رییس و مدیران سازمان در برنامه های رادیویی و برنامه تلویزیونی ،گفتگوی ویژه خبری به منظورتببین دستاوردهای بخش کشاورزی، ارائه خدمات فنی و مشاوره ای و دامپزشکی رایگان از جمله برنامه های پیشنهادی در طول هفته جهاد کشاورزی می باشد که در طول هفته اجرا خواهند شد.
وی افزود: دیدار کشاورزان نمونه، تشکلها و مدیران سازمان با استاندار و امام جمعه ارومیه، فضاسازی و تبلیغات محیطی ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ، برگزاری جلسه گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با حضور ریاست سازمان به صورت وبینار با کارکنان و مدیران در سطح شهرستانها  از دیگر برنامه های اجرایی سازمان در هفته جهاد کشاورزی سال جاری است که در طول هفته اجرایی خواهد شد.
گفتنی است از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به نام هفته جهاد کشاورزی در کشور نامگذاری شده است و شعار هفته جهاد کشاورزی امسال با عنوان جهاد کشاورزی ، پشتیبانی از تولید و امنیت غذایی انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست