اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  آمار تعداد افراد غرق شده در سدها و دریاچه های استان آذربایجان غربی رو به افزایش است و تا کنون عدم مهارت در فن شنا بیشترین عامل غرق شدگی بوده است.

 آخرین مورد غرق شدگی در استان مربوط به یک پیرمرد ۶۵ ساله در دریاچه ارومیه است.

سرهنگ کریم اکبری فرمانده انتظامی ارومیه در این خصوص گفت: روز گذشته، گزارشی به مرکز فوریت های ۱۱۰ مبنی بر غرق شدگی یک پیرمرد ۶۵ ساله در دریاچه ارومیه، اعلام شد که بلافاصله تیم های امدادی و انتظامی در محل حادثه حاضر و مشخص شد که فرد حادثه دیده برای شنا داخل دریاچه رفته بود که به علت عدم مهارت در فن شنا، غرق شده است.

وی افزود: با تلاش گروه های امدادی و ماموران انتظامی، جسد متوفی از آب خارج و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

شامگاه روز گذشته نیز یک سرباز ۲۲ساله‌ای حین انجام وظیفه و بر اثر لیز خوردن و سقوط به دریاچه سد بارون ماکو، غرق و پیکر با تلاش نیروهای امداد از آب بیرون کشیده شد.

در فاصله زمانی ۲۳ تا ۲۷ تیر ماه نیز سه در دریاچه ارومیه و سد سردشت غرق شدند که دو مورد دریاچه ارومیه مربوط به دو مرد ۷۸ ساله و ۴۰ ساله بود که آن ها نیز به علت عدم آشناسیی با فن شنا جان باختند.

مورد سوم نیز یک مرد ۲۱ ساله بود که با شنا  کردن داخل سد سردشت به همین علت غرق شد.

تاکنون بارها از سوی ارگان های ذیربط از تمامی شهروندان خواسته شده تا همواره در هنگام حضور در اماکن مختلف تفریحی و گردشگری، از شنا کردن در مناطق ممنوعه مانند سدها و رودخانه های عمیق که بی تردید حوادث جبران ناپذیری را برای آنان در برخواهد داشت، بپرهیزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست