اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

استاندار آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد ، با اتمام سیاست های سخت افزاری و عملیاتی ستاد احیای دریاچه ارومیه، همزمان با افزایش بهره وری تولیدات ، شاهد کاهش مصرف آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه باشیم.

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان قطب تولیدمحصولات کشاورزی در کشور است، گفت: افزایش بهره وری و مدیریت مصرف آب از رویکرد های مهم بخش کشاورزی است.

محمدصادق معتمدیان در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی  ماشین‌آلات و صنایع کشاورزی در ارومیه، افزود: ۳۳ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است ولی ارزش افزوده این بخش کمتر از ۱۶ درصد است و لازم است بر بهره وری بخش کشاورزی متمرکز شویم.

معتمدیان تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه ها فرصتی است تا کشاورزان، شرکتهای فعال استانی، اتحادیه ها، تشکلها با حضور و بازدید از دستاوردهای به نمایش گذاشته شده، از فنآوری و یافته های جدید تحقیقاتی در بخش کشاورزی بهره مند شوند.

وی با تاکید بر استفاده از علوم روز دنیا در فعالیت های کشاورزی استان، اظهار کرد: ارتقای علم و دانش کشاورزان در افزایش راندمان بخش کشاورزی اثر گذار است.

معتمدیان گفت: در حوزه آبریز دریاچه ارومیه با توجه به شرایط خاصی که بر دریاچه حاکم است، سیاستگذاری های کلانی در ستاد احیا انجام گرفته و مطابق با ان سیاستگذاری ها هم ماشین الات و ابزار مورد نیاز سخت افزاری را باید فراهم کنیم تا بتوانیم بخش مصارف اب را مدیریت کنیم.

معتمدیان اظهار کرد: سعی می شود در کنار افزایش بهره وری ، کشاورزان ارزش افزوده بیشتری را به دست آورند.همچنین توجه به الگوی کشت از دیگر اولویت و سیاست های بخش کشاورزی است که باید سعی شود با اقناع سازی، ترویج و آموزش قدم های بیشتری برای تحقق این موضوع برداشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد ، با اتمام سیاست های سخت افزاری و عملیاتی ستاد احیای دریاچه ارومیه، همزمان با افزایش بهره وری تولیدات ، شاهد کاهش مصرف آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست