اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر صندوق بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر آذربایجان غربی با اشاره به پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در مناطق مرزی گفت: تلاش می شود سال آینده فرهنگ بیمه در این مناطق افزایش یابد.

یونس معزز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ۵۲۶ هزار نفر افراد واجد شرایط در استان تاکنون ۲۲ درصد آن محقق شده است ، افزود : چایپاره، خوی و مهاباد بیشترین عضو را دارند و اشنویه و پیرانشهر و ماکو کمترین استقبال را برای عضویت در این بیمه به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ١١٧ هزار خانوار روستایی آذربایجان‌غربی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان هستند، ادامه داد: هم اکنون ۱۰١ کارگزار فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح استان فعال است و هر فرد می‌تواند با مراجعه به این دفاتر با پرداخت مبلغ موردنظر خود را بیمه کند.

مغزز افزود : محدوده سنی عضویت در صندوق بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با اجرای طرح همسان سازی، حقوق مستمری‌بگیران این صندوق، ۵۳ درصد افزایش یافت عنوان کرد: روستائیانی که دارای سوابق بیمه‌ای در صندوق‌های مختلف هستند، می‌توانند سوابق خود را به این صندوق منتقل کنند.

معزز ادامه داد: حق بیمه روستاییان استان بین سه میلیون و ٩٠٠ هزار تا هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در سال تعیین شده است که متقاضیان می‌توانند با پرداخت آن از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری بهره‌مند شوند. که دو برابر این میزان توسط دولت و به عنوان یارانه بیمه‌ای به این صندوق پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی بیان کرد: مشاغل ۲۰ گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تأیید اداره کل جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی‌آیند.

معزز ادامه داد: مشاغل زیربخش دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی از جمله مشاغلی هستند که می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان سه برابر تعهد خود عمل کرده است اضافه کرد: امسال ١٩ هزار و ۵٠٠ خانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شده اند.

معزز گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ٢٣٠ نفر مستمری بگیر از خدمات صندوق استفاده می‌کنند که یک هزار و ٧١۶ نفر بازنشسته و از کار افتاده و ٢ هزار و ۵١۴ نفر مستمری بگیر بازماندگان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست