اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها تلاش، ظرفیت مراکز ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان در استان افزایش یافت، گفت: تا آخر تیر ماه جاری مرکز جدید درمان، حرفه آموزی و اشتغال معتادان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

رامین موحدی در نشست خبری کمیته های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۲۱ مرکز ماده ۱۵‌ و ۲ مرکز ماده ۱۶ در استان داریم که البته ظرفیت‌ مراکز ماده ۱۶، تا نیمه اسفند سال گذشته یک مرکز با ۱۳۰‌ نفر بود ولی این ظرفیت امسال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مرکز جدید امید ارومیه با ۵۰۰‌ نفر ظرفیت راه اندازی شده و فاز دوم هم با ظرفیت یک هزار نفر برای نگهداری، درمان، اشتغال و حرفه آموزی معتادان تا پایان تیر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

‌موحدی ادامه داد: در مرکز جدید ماده ۱۶ در راستای مهارت آموزی به صورت آکادمیک توسط مربیان، هشت کارگاه راه اندازی و در حرفه های مختلف، آموزش ارائه می‌شود که در این خصوص با کارآفرینان رایزنی کرده و در سه مورد به توافق رسیده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی‌ اظهار کرد: رویکرد ما در مراکز ماده ۱۶ علاوه بر درمان، توانمندسازی در حین درمان و صیانت های بعد از درمان است.

موحدی با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی مراکز ماده ۱۶ در شمال و جنوب استان، گفت: این مراکز در شهرهای میاندوآب و خوی تا هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد و ظرفیت هر کدام از این مراکز، ۲۵۰‌ نفر است.

وی با بیان اینکه آمار معتادان متجاهر استان ما طبق نتایج شیوع شناسی سال ۹۴، حدود پنج هزار و ۲۰۰ نفر است، گفت: همچنین در آذر ماه ۱۴۰۱ طبق بررسی‌های استانی صورت گرفته، تعداد معتادان حدود هفت هزار و ۲۵۰‌ نفر تخمین زده شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه کار فرهنگی در دستور این شوراست، تاکید کرد: در حوزه کار فرهنگی ۱۵ تفاهم نامه داشتیم و فعالیت‌هایی با همکاری نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

موحدی یادآور شد: در این راستا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی‌ از پایان نامه‌ها، رساله‌ها و مقالات حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهد.

وی اذعان کرد : تا آخر تیر ماه جاری مرکز جدید درمان، حرفه آموزی و اشتغال معتادان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه آمار معتادان متجاهر استان ما طبق نتایج شیوع شناسی سال ۹۴، حدود۵ هزار و ۲۰۰ نفر است، گفت: همچنین در آذر ماه ۱۴۰۱ طبق بررسی‌های استانی صورت گرفته، تعداد معتادان حدود ٧هزار و ۲۵۰‌ نفر تخمین زده شد.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی هم در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری گفت: امسال ۱۲۴ پاتوق و نقطه آلوده به مصرف مواد مخدر و ۱۹۵ نقطه آلوده به توزیع مواد مخدر در استان شناسایی شده است.

سرهنگ ایرج حسن خانی افزود: همچنین در این مدت در راستای جلوگیری از حضور معتادان متجاهر، ۸۶ محله دارای اماکن مخروبه و رها شده شناسایی و پاکسازی شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و ۱۷۵ هزار قرص مخدر کشف شده، ۵۴۲ طرح عملیاتی صورت گرفته و ۵۳ اماکن متخلف نیز پلمب شده است.

سرهنگ حسنخانی از دستگیری چهار هزار و ۲۷۲ نفر در رابطه با معضل مواد مخدر در آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد و ادامه داد: از این تعداد، ۹۴ قاچاقچی و ۹۲۲ نفر توزیع کننده و بقیه معتاد هستند.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال همچنین ۱۶ باند مواد مخدر منهدم شد، ۴۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و به ۵۰۰ میلیارد تومان به اموال و دارایی‌های قاچاقچیان ضربه وارد شده است.

بهزاد سارخانلو معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی نیز در این نشست از اهتمام دستگاه قضایی برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و جمع آوری معتادین خبر داد.

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات کمیته فرهنگی و اجتمکاعی ارائه کرد.

سرهنگ جلیل پناه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی آذربایجان غربی نیز به تشریح اقدامات پلیس در برابر این بلای خانمانسوز پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست