اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: طی سال‌های اخیر میانگین سن ازدواج در این استان افزایش یافته و به بالای ۲۶ سال رسیده که این در ۲۰ سال آینده موجب کاهش جمعیت فعال خواهد شد.

محمدحسین حسنی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی یکسال گذشته ۳۰۰ کارگاه پیش از ازدواج برگزار شده و امسال هم برگزاری این کارگاه‌ها در حال انجام است که هر کارگاه با حداقل ۲۰ نفر برگزار می‌شود که با این آمار چهار هزار و ۷۲۰ نفر تاکنون در این کارگاه‌ها آموزش دیده‌اند.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم آمار ازدواج و باروری جمعیت را افزایش دهیم، در آینده نه چندان دور جامعه با یک فاجعه جمعیتی مواجه خواهد شد.

حسنی ادامه داد: باید برای ازدواج‌های پایدار و موفق در کشور برنامه‌ریزی داشته باشیم و یکی از اقدامات خوب در این زمینه کمک به جوانانی است که تمایل به ازدواج دارند ولی شرایط اقتصادی برای آنان مهیا نیست.

وی اظهار کرد: در حال‌ حاضر ۱۵ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در استان وجود دارد که در ارومیه، پیرانشهر، اشنویه، بوکان مشغول به فعالیت هستند.

حسنی افزود: جمع کل متقاضیان وام ازدواج در استان طی امسال ۲۵ هزار و ۳۶۶ نفر بوده که تاکنون سه هزار و ۷۵۹ نفر از آنان وام دریافت کرده و همچنین ۲۱ هزار و ۲۰۳ نفر نیز در صف انتظار برای دریافت وام قرار دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست