اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: موارد بستری کرونا در استان ۵۰درصد افزایش یافته است.

دکتر محمدامین ولی زاد در گفت و گو باایسنا با بیان اینکه در دو هفته اخیر میزان مراجعات سرپایی در سطح کشور و به تبع آن در استان سه تا چهار برابر شده است،افزود: تعداد موارد بستری  ۵۰ درصد  زیاد شده که این روند رو به رشد نشان دهنده ورود به موج ششم است.

وی با بیان اینکه ۳۹۴ بیمار سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند، گفت: تاکنون ۳۳۲ هزار و ۴۱ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند.

ولی زاد ادامه داد: تاکنون ۷۲۷۲ نفر در استان با ابتلا به کرونا جان خود را ازدست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه ضمن درخواست از مردم استان در جهت رعایت موارد بهداشتی اضافه نمود:  اگر خود ، خانواده و عزیزانمان را دوست داریم برای حفظ سلامتی آنها باید موارد بهداشتی را رعایت نماییم.

وی یادآور شد : موارد بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، اجتناب از تجمعات غیر ضروری و سفرهای غیر ضروری و داشتن تهویه مناسب در مکانهای سربسته  می باشد که در کنار واکسیناسیون مهمترین اقدامات ما برای پیشگیری از کرونا می باشد.

دکتر ولی زاد ادامه داد: افراد بالای ۱۸ سال که از دوز دوم آنها سه ماه سپری شده است نسبت به دریافت دوز سوم اقدام نمایند.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم عزیز استان از برنامه واکسیناسیون کرونا گفت: روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه بالای ۴۰ هزار نفر برای دریافت واکسن به پایگاههای تجمیعی برای واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کرده بودند.

مقام عالی سلامت استان با تاکید بر آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در پایگاههای تجمیعی واکسیناسیون گفت: این دانشگاه آمادگی کامل برای تزریق حداقل ۱۰۰ هزار دوز واکسن را بصورت روزانه دارد .

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در حالت آماده باش کامل بوده و مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی در حد موج پنجم را دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه در خصوص شهرهای قرمز، نارنجی و زرد استان گفت: خوی تاکنون تنها شهر قرمز استان بوده و پلدشت، ارومیه، اشنویه، تکاب و بوکان در وضعیت نارنجی می باشند و بقیه شهرها زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص محدویتهای تردد بین شهری اضافه نمود: در زمان قرمز و نارنجی شدن وضعیت شهرها ، محدودیتهای سفرها بین شهرها برقرار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست