اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت یک شرکت در پایانه مرزی پیرانشهر گفت: این شرکت بدون هزینه کرد و ایجاد هیچ زیر ساختی در این منطقه، درآمد میلیاردی دارد و اقدام به قاچاق نیز می‌کند، ولی گمرگ آمده و امسال نیز حضور آن را در این منطقه تمدید کرده است.

به نقل از ایرنا، محمد مهدی شهریاری روز جمعه و در نشست وزیر صمت با مرزنشینان اظهار داشت: با وجود تحریم های بی سابقه اقتصادی ولی با تدابیر دولت سبب شد که روند توسعه اقتصادی نه تنها متوقف نشود، بلکه در حتی در این شرایط سخت نیز رو به رشد باشد.

او با بیان اینکه ۵۵ هزار نفر کولبر در آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند که ماهیانه مبلغی به آنان اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: اجازه نمی‌دهیم برخی کارگزاران با ایجاد رانت از کولبران منطقه سواستفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در رابطه با اختصاص کارت کولبری برخی از دستگاه‌های اجرایی از همان ابتدا کارشکنی هایی صورت گرفت گفت: ‌اینکه برخی افراد برخلاف سیاست های دولت عمل کرده و از رفع موانع جلوگیری می کنند این عمل تنها باعث می شود آبروی دولت برده شود.

او در ادامه به فعالیت یک شرکت در پایانه مرزی پیرانشهر اشاره کرد و افزود: این شرکت بدون هزینه کرد و ایجاد هیچ زیر ساختی در این منطقه درآمد میلیاردی دارد و اقدام به قاچاق نیز می‌کند، ولی گمرگ آمده و امسال نیز حضور آن را در این منطقه تمدید کرده است.

شهریاری با بیان اینکه سریعا باید مزایده‌ای در این زمینه توسط مسوولان دست اندرکار برگزار و شهرداری نیز در این مزایده شرکت داده شود افزود: کارت کولبری‌، مرزنشینی و پیله وری نیز در این منطقه برای ارائه خدمات بهتر باید تجمیع شود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این جلسه اعلام کرد که طی روزهای آتی و در کمترین زمان ممکن ایجاد یک منطقه صنعتی در پیرانشهر آغاز خواهد شد.

علی رسولیان همچنین از تامین اعتبار احداث تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان نیز خبر داد.

در این جلسه شماری از مرزنشینان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه پنجشنبه در آغاز سفری ۲ روزه وارد آذربایجان‌غربی شد؛ بازدید از پایانه مرزی تمرچین، جلسه با کولبران، بازدید از معدن زرشوران تکاب و افتتاح چندین واحد صنعتی در شهرستان‌های نقده، مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر و بوکان از برنامه‌های روز نخست سفر وزیر صنعت به آذربایجان‌غربی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست