اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:امروز کسانی که در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران به میز مسئولیت و مقام رسیده‌اند باید در اتفاقات اخیر اعلام موضع کنند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه رهبری تاکید کرده‌اند که همه باید اعلام موضع کنند نسبت به این اتفاقات اخیر، چرا برخی مسئولان اعلام موضع نمی‌کنند، اظهار کرد: بر اساس اعلام آمار رسمی کل افرادی که در اغتشاشات حضور دارند در کل کشور به ۳۰۰ هزار نفر نمی‌رسد، اما امپراتوری رسانه‌ای غرب چنان نشان می‌دهد که آدم احساس می‌کند که ایران سقوط کرده است، لذا مسئولین انتظامی و قضائی با جدیت و قاطعیت با افرادی که به بیت المال و اماکن عمومی صدمه و ضرر می‌زنند، برخورد کنند.

مسئولان با تمام توان از بسیج حمایت کنند

وی با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج افزود: بسیج میدان دار تمام عرصه‌های مهم در کشور است، بنابراین مسئولان و دولت با تمام توان باید از بسیج حمایت کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: قرآن کریم مردم را به تعامل و تفکر دعوت کرده است و این از امتیازهای دین اسلام است؛ زندگی ما باید بر اساس عقلانیت باشد. انسان نمی‌تواند در اصول دین تقلید کند لذا انسان باید این اصول را بر اساس عقلانیت قبول کند نه اینکه بگوید به خاطر اینکه والدینم مسلمانان بوده‌اند من نیز باید از اصول دین پیروی می‌کنم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: هر پیامبری که خداوند مبعوث کرده است، عقل او را کامل کرده است، معیار برای رسیدن به مقام نبوت، عقلانیت است. خداوند پیامبران را مبعوث کرده است که فطرت الهی را به مردم یادآوری کنند تا بر اساس عقلانیت و تفکر در جامعه زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عقلانیت یکی از معیارهای مهم شناخت ادیان مختلف است، گفت: اگر دیندار عاقل نباشد، آن دیندار نیست؛ بطورکلی آن دینی که معیار آن بر مبنای عقل و تفکر نباشد دین نیست.

حجت‌الاسلام قریشی افزود: مؤمن بر مبانی عقلانیت، دنیا و آخرت خود را می‌سازد، اینکه انسان می‌اندیشید با همسایه خود با جامعه و… چگونه رفتار کند، کار زشت یا خوب انجام بدهد، بر اساس عقل و تفکر است.

ترافیک شهری ارومیه باید مدیریت شود

قریشی با اشاره به اینکه عقلانیت باید در زندگی انسان‌ها ساری و جاری شود گفت: مسلمانان باید از مشاوره و نظرات دیگران استفاده کنند و بهترین نظر را انتخاب کنند، مسلمان نباید خودرای باشد و باید از نظرات دیگران نیز استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اگر انسان عقلایی زندگی کند هروز به درجه کمال می‌رسد، در روایت داریم اگر در عقل کسی نقص وجود داشته باشد و زندگی دیروز و امروز آن با یکدیگر فرق و تفاوت نداشته باشد و نتواند خود را به درجه‌های عالی و کمال برساند، مرگ او بهتر از زندگی کردن اوست.

وی ضمن انتقاد از ترافیک شدید در مرکز شهر ارومیه، خاطر نشان کرد: مدیریت شهری باید نسبت به ترافیک شهر ارومیه برنامه ریزی های لازم را انجام بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست