اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز :  فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا گفت: ارتش روز به روز مسیر تعالی و بالندگی را طی می کند.
امیر سرتیپ علی حاجیلو در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه ای از ارزشهای الهی _ انسانی و نمایشگاهی از عملیاتی شدن تعالیم و اموزه های دینی بود، افزود: فرهنگ ایثار ، شهادت و ازجان گذشتگی را از سوی مردم و رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس در شرایطی به جمهوری اسلامی تحمیل شد که دشمنان تصورهیچ حرکت نظامی از سوی کشور را برای مقابله نداشتند، اظهار کرد: بلوک شرق و غرب با هدف ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی با همدیگر متحد شدند و رسما ۳۱ شهریور۵۹ روز اعلان جنگ علیه ایران توسط صدام اعلام شد.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا با بیان اینکه تهدیدهای دشمنان روز به روز پیچیده تر می شود، یادآور شد: ساختار سازمانی ارتش پاسخگوی تمامی تهدید ها است با وجود تهدیدهای موجود در آن سوی مرزها ایران جزیره امن و با ثبات در منطقه است.
وی با بیان اینکه تهدیدهای دشمنان را رصد می کنیم، ادامه داد: به مدد الهی و متناسب با اقتضائات و شرایط موجود روز به روز ارتش مسیر توسعه و بالندگی را طی می کند.
ارشد نظامی آجا در شمالغرب کشور با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت این هفته استان با ۱۲۰عنوان برنامه در استانهای شمالغرب با رهنمودهای مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس آغاز می شود، گفت: افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح در ۴۰ غرفه ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تقدیر از پیشکسوتان، سربازان و خانواده های نیروهای مسلح، برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در تمرچین پیرانشهر، برگزاری مسابقات ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، پخش مستند و رونمایی از کتابهای دفاع مقدس از جمله برنامه های دفاع مقدس در استان است.
وی با اشاره به تعامل نیروهای مسلح در تجهیز موزه دفاع مقدس در استان گفت: ارتش در برقراری امنیت در شمالغرب کشور نقش موثری داشته و در این راستا نیز از عملیاتها و تجهیزات ارتش برای تجهیز موزه دفاع مقدس استان استفاده خواهد شد.
امیر سرتیپ حاجیلو به جمع آوری وصایای شهدا اشاره کرد و افزود: وصایای شهدای استان در قالب کتابچه های مختلفی جمع اوری شده است و همچنان این روند تداوم دارد.
وی با اشاره به اقدامات ارتش در راستای شیوع کرونا افزود: از زمان شیوع کرونا به واسطه ماموریتی که به ارتش واگذار شد با ایجاد ۱۷ ایستگاه کنترلی ، نظارتی و ضدعفونی بین شهر و شهرستانها بیش از ۵۰۰ هزار خودرو ضدعفونی و همچنین پایش تب انجام شد همچنین ۱۲۵۰ تخت نقاهتگاهی در شهرهای شمالغرب برای بستری و گذراندن دوران نقاهت مبتلایان به کرونا دایر شد.
روند احداث موزه دفاع مقدس در آذربایجان غربی تسریع یابد
امیر حاجیلو در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی موزه دفاع مقدس در استان گفت: به منظور حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و به نمایش گذاشتن آثار دفاع مقدس توسط نیروهای مسلح در استان این موزه در استان راه اندازی شده اما تجهیز و آغاز بکار آن با کندی مواجه است باید هرچه سریع‌تر کارهای اجرایی موزه تسریع یابد.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس در دو جبهه دشمنان داخلی و خارجی به دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی پرداخته است، خاطرنشان کرد: باید به بهترین صورت حق شهدای دفاع مقدس استان به تصویر کشیده شوند که افتتاح این موزه اقدام ارزشمندی برای صیانت از دستاوردهای نیروهای مسلح استان در هشت سال دفاع مقدس است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جمع آوری و کتابت وصیت نامه‌های شهدا توسط ارتش در منطقه شمال غرب کشور بیان کرد: حفظ و بیان وصیت نامه‌های شهدا می‌تواند چراغ راهی برای نسل آینده کشور باشد.
امنیت پایدار در مرزهای شمال غرب کشور برقرار است
امیر حاجیلو در خصوص اقدامات ارتش در تقویت و ارتقای امنیت در مرزهای ایران اسلامی به خصوص شمال غرب کشور افزود: در سایه سار اقتدار و هوشیاری نیروهای مسلح در حال حاضر امنیت پایدار در مرزهای ایران اسلامی و مناطق مرزی شمال غرب کشور برقرار است.
وی با اشاره به تحول ساختاری و تجهیزاتی نیروهای مسلح به خصوص ارتش افزود: امروز بیشترین تجهیزات و امکانات نظامی بومی بوده و ارتش ایران یکی از قدرت‌های مطرح در منطقه به شمار می‌رود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال حاضر دانش نظامی سایر کشورها ترجمه شده دانش نظامی غرب یا شرق است اما دانش نظامی ایران و تولیدات نظامی کشورمان کاملاً بومی است که نیروهای مسلح در کشور در مسیر بالندگی رو به حرکت هستند.
ایران جزیره ثبات در منطقه به شمار می‌رود
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات منطقه است، گفت: در حال حاضر آمادگی جمهوری اسلامی ایران با داشتن ارتشی مقتدر در بالاترین حد بوده و به عنوان یک کشور تأثیرگذار در معادلات منطقه‌ای نقش آفرینی می‌کند.
امیر حاجیلو با بیان اینکه استکبار جهانی تلاش دارد ایران را به عنوان کشور ناامن معرفی کند و در این زمینه از هیچ توطئه ای فروگذار نیست عنوان کرد: اما با رشادت‌های نیروهای نظامی و درایت مقام معظم رهبری در حال حاضر امنیت پایدار که از زیرساخت‌های مهم توسعه است در منطقه شمال غرب کشور و کشور حاکم بوده امنیتی که امروز در هیچیک از کشورهای منطقه وجود ندارد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این قدرت و نقش تأثیرگذار ایران اسلامی که روز به روز پله‌های ترقی را طی می‌کند تبدیل به خار چشم دشمنان نظام در دنیا تبدیل شده است و در این راستا از هر توطئه ای برای تضعیف جمهوری اسلامی دریغ نمی‌کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست